اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر:

استخر ذخیره آب کشاورزی کوثر احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کوثر از احداث استخر ذخیره آب کشاورزی این شهرستان به عنوان اولویت مهم کوثر در تامین آب کشاورزی خبر داد.

استخر ذخیره آب کشاورزی کوثر احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدسعدالله رییس ساداتی ظهر امروز در جلسه کارگروه ساماندهی مصوبات شورای اداری کوثر اظهار داشت: با احداث این استخر دیگر نیازی به ذخیره آب به صورت جزیره‌ای نداریم و استخر ذخیره آب کشاورزی این شهرستان جوابگوی تمام نیازهای آب کشاورزی این شهرستان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در فصل کشاورزی به ویژه در حوزه کشت‌های بومی ما نیازمند ذخیره آب مناسب در این استخر هستیم اضافه کرد: امسال با بارش‌هایی که صورت گرفت امیدواری کشاورزان برای داشتن سالی پرمحصول افزون‌تر شده است.

فرماندار کوثر با اشاره به قابلیت ‌های بالای کشاورزی این شهرستان افزود: شهرستان کوثر دارای 50 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که 26 هزار هکتار آن زیر کشت محصولات زراعی، 3 هزار هکتار زیرکشت محصولات باغی و 11هزار هکتار به صورت آیش قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت واحدهای مسکونی روستایی بخش کوثر نیز اشاره کرد و بیان داشت: 50 درصد مسکن روستایی بخش مرکزی شهرستان کوثر نوسازی شده است که این نوسازی با حمایت بنیاد مسکن استان و برخی نیز در قالب اجرای طرح‌های هادی بوده است.

رئیس‌ساداتی با یادآوری اینکه بیش از یک هزار واحد مسکونی در این بخش نوسازی شده و 500 واحد مسکونی نیز در حال ساخت است اضافه کرد: متقاضیان احداث واحدهای نوساز می‌توانند به بنیاد مسکن مراجعه کرده و از تسهیلات این بخش نیز بهره‌مند گردند.اخذ تسهیلات این طرح آسان و ضمانت آن به صورت زنجیره‌ای خواهد بود.

فرماندار کوثر همچنین گازرسانی به روستاهای تا شعاع 15 کیلومتری لوله گاز، اجرای طرح هادی در روستاهای پرجمعیت، زیرسازی و آسفالت جاده‌های ارتباطی، مهار آب‌های سطحی، اجرای طرح آبیاری تحت فشار، توسعه دامپروری صنعتی و آبرسانی به روستاها را از نیازمندی‌های روستاهای این بخش ذکر کرد.

رئیس‌ساداتی خواستار تجهیز امکانات دهیاری‌ها در بخش مرکزی شد و اظهار داشت: تلاش می‌شود با واگذاری ماشین‌آلات، دهیاری‌ها به صورت خودکفا اداره شوند.

وی در پایان سخنان خود گفت: احداث استخر ذخیره آب کشاورزی از اولویت‌های این شهرستان برای تامین آب کشاورزی است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول