اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد

طراحی نقشه راه نظام مهارت خراسان‌ جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور از طراحی نقشه راه نظام مهارت خراسان ‌جنوبی خبر داد و گفت: دستیابی به این مهم نیازمند همت تمام مسئولان است.

طراحی نقشه راه نظام مهارت خراسان‌ جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عبدالرسول پورعباس ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی نظام آموزشی مهارت و فناوری خراسان ‌جنوبی اظهار کرد: طراحی نقشه راه نظام مهارت خراسان ‌جنوبی نیازمند همکاری تمامی مسئولان این استان است.

وی با اشاره به استقرار نظام مهارت و فناوری در کشور در سال جاری افزود: این نظام در راستای همسان‌سازی شغل و رشته تحصیلی افراد است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به راهبردهای مهم نظام مهارت و فناوری تصریح کرد: ترویج فرهنگ کسب و کار دانش‌بنیان و کارآفرینی از اهم این راهبردها است.

پورعباس از رشد بسیار خوب آموزش‌های علمی در سطح کشور خبر داد و گفت: طبق گزارشات، ایران مقام اول رشد علمی را در دنیا کسب کرده است.

وی از تغییر نظام آموزشی کشور در راستای هدایت به سمت آموزش‌‌های مهارت‌محور خبر داد و یادآور شد: تلفیق علم و عمل در حوزه آموزشی از کلیدی‌ترین عوامل موثر در پیشرفت‌های کشور است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی از استقرار نظام جامع مهارت و فناوری بر پایه حمایت از کار و سرمایه ایرانی در سال جاری خبر داد و افزود: طی چند سال گذشته در کشور تمامی توان به سمت آموزش‌های نظری هدایت شده و از به‌کارگیری علم و فناوری در کشور غافل شده‌ایم.

پورعباس تأکید کرد: عدم توجه به این امر زمینه عقب‌افتادگی کشور را نسبت به سایر کشورها فراهم می‌کند.

وی تلاش در راستای ایجاد اشتغال مبتنی بر دانش روز را عاملی مؤثر در ایجاد امنیت دانست و گفت: باید برای تحقق این هدف تلاش کنیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: این آموزش‌ها در راستای افزایش سطح علمی و متناسب با شغل‌های رشته تحصیلی انجام می‌گیرد.

پورعباس ادامه داد: تمام دستگاه‌های اجرایی باید برای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری آموزشی با تجمیع یا ادغام مؤسسات آموزشی موجود در مورد ایجاد یک مؤسسه عالی علمی‌ کاربردی اقدام کنند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول