اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس صورت گرفت

برگزاری جشنواره قرآنی دانشجویان

خبرگزاری فارس: جشنواره قرآنی دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس در بخش شفاهی در شیراز آغاز به کار کرد.

برگزاری جشنواره قرآنی دانشجویان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدرضا با عزت رئیس واحد استانی دانشگاه علمی کاربردی فارس بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مسابقات هرساله در مرحله استانی و پس از آن دانشگاهی و بین‌المللی که رقابت بین تمام دانشگاه‌های کشور است، برگزار می‌شود.

با عزت ادامه داد: در مرحله استانی در بخش شفاهی با حضور داوران برتر استانی در بخش‌های قرائت به روش تحقیق، ترتیل، حفظ یک جز، حفظ سه جز پیوسته، حفظ پنج جز پیوسته، حفظ 10 جز پیوسته، حفظ 20 جز پیوسته و حفظ کل قرآن صورت می‌گیرد.

رئیس واحد استانی دانشگاه علمی کاربردی فارس بخش کتبی این مسابقات را شامل فرازهای قرآن و عترت، دیدگاه و سیره معصومین(ع)، مفاهیم قرآنی، قرآن‌شناسی برشمرد و ابراز داشت: دانشجویان می‌توانند به صورت اینترنتی در بخش کتبی شرکت کنند و برگزیدگان وارد مرحله بعدی می‌شوند.

وی بخش پژوهش را در زیرگروه‌های پژوهش یا کتاب قرآنی، مقاله قرآن و عترت، وبلاگ‌نویسی عنوان کرد و افزود: بخش ادبی و هنری نیز رشته‌های شعر، داستان، نمایشنامه و فیلم‌نامه‌نویسی، خوش‌نویسی، طراحی و نقاشی، نماهنگ، عکس و تذهیب را شامل می‌شود که متقاضیان این دو بخش آثارشان را به واحد استانی تحویل می‌دهند و از این استان به تهران ارسال و مورد داوری قرار می‌گیرد.

با عزت گفت: از آنجا که دانشجویان قشر جوان و تاثیرگذار جامعه هستند، ایجاد فرهنگ قرآنی در بین آن‌ها می‌تواند این قشر را در مسیر مستقیم هدایت قرار داده و از انحرافات احتمالی آنان جلوگیری کند و نیز باعث شادابی و نشاط و موفقیت بیشتر جوانان شود.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول