اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌ جنوبی:

بسیج سازندگی در روستاها کتابخانه‌ می‌سازد

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج سازندگی خراسان‌ جنوبی از آغاز عملیات احداث هفت کتابخانه روستایی در این استان طی سال گذشته خبر داد.

بسیج سازندگی در روستاها کتابخانه‌ می‌سازد

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، محمد زهرایی ظهر امروز در جلسه پشتیبانی از اردوهای هجرت سه شهرستان نهبندان اظهار کرد: بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری به منظور پر کردن خلاءهای محرومیت و محرومیت‌زدایی تاسیس شد و فعالیت‌های خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه برای پر کردن اوقات فراغت نسل جوان جامعه 17 وزارتخانه جمهوری اسلامی با یکدیگر تفاهم و همکاری دارند، تصریح کرد: اردوهای جهادی بسیج سازندگی در قالب طرح هجرت سه، یکی از راه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی به دو شکل اجرای برنامه دارد، افزود: شکل نخست به طور سازمانی است که با امضای تفاهمنامه با دستگاه‌های اجرایی همکاری کرده و به دولت کمک می‌کند.

زهرایی ادامه داد: شکل دوم اجرای برنامه بسیج سازندگی وابسته به سپاه است که طرح‌های هجرت و اردوهای جهادی در راستای آن قرار می‌گیرند و بخشی از اعتبارات طرح‌ها و برنامه‌ها را سپاه تامین می‌کند.

وی اضافه کرد: طی سال گذشته در ارتباط با شکل اول که همان کمک به دولت بوده پروژه‌های عمرانی زیادی از قبیل مرمت و بهسازی قنوات و مساجد و طرح‌های تثبیت شن در سطح استان انجام شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌ جنوبی از آغاز عملیات احداث هفت کتابخانه روستایی در این استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: طی تفاهمنامه‌ای که با نهاد کتابخانه‌های عمومی استان منعقد شده ایجاد این تعداد کتابخانه روستایی در استان در دست اقدام است.

زهرایی با بیان اینکه طی سال جاری با شرکت آب و فاضلاب روستایی، ادارات کل راه و ترابری و ورزش و جوانان تفاهمنامه‌ای در زمینه اجرای برخی از پروژه‌های آنان در سطح خراسان‌ جنوبی منعقد شده است، اظهار کرد: اجرای برخی از طرح‌های این نهادها مازاد بر پروژه‌های در حال اجرای بسیج سازندگی استان به شمار می‌رود.

وی اظهار امیدواری کرد؛ با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و پروژه‌های تدوین شده و در دست اجرا شاخص‌های کمی و کیفی پروژه‌های بسیج سازندگی استان رشد 30 درصدی پیدا کند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول