اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد گیلان خبر داد

چاپ کتاب تذکره خوشنویسان صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از چاپ نخستین کتاب تذکره خوشنویسان به زودی در صومعه‌سرا خبر داد.

چاپ کتاب تذکره خوشنویسان صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، منصور ایمانی بعد از ظهر امروز در جمع هنرمندان این شهرستان در سالن فارابی صومعه‌سرا با اشاره به اهمیت نابغه‌پروری در بین هنرمندان گیلانی اظهار کرد: باید با پرورش نوابغ هنری در صدد اصلاح حوزه فرهنگی و هنری باشیم.

وی با بیان اینکه هر روز بیشتر از گذشته شاهد کمرنگ شدن فعالیت‌های برجسته و مناسب حوزه‌های هنری و فرهنگی در استان هستیم، تصریح کرد: علاوه بر فعالیت هنرمندان، بخشی از این سهل‌انگاری‌ها متوجه مدیران و مسئولان حوزه‌های مذکور است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه هنرمندان اجازه حضور و رخنه فرهنگ غربی به حوزه‌های هنری را ندهند، اذعان کرد: حفظ سرمایه‌های ملی و داخلی امری حیاتی است.

وی، پایبندی به اصول سنتی و اسلامی و فرهنگ غنی ملی را در راستای توسعه فرهنگی کشور مهم ارزیابی کرد و گفت: باید تلاش‌ها برای بازگشت به زندگی با کیفیت در جامعه مضاعف شود.

ایمانی، درباره درخواست برخی هنرمندان به افزایش بودجه‌های فرهنگی در حوزه‌های مختلف هنری متذکر شد: بودجه‌های فرهنگی و هنری به صورت عادلانه در بین حوزه‌های مختلف فعال هنری توزیع می‌شود.

وی افزود: تمام بودجه‌های هنری و فرهنگی همراه با امکانات و تجهیزات به نیروهای انسانی فعال به صورت عادلانه و حمایت‌های مستقیم پرداخت می‌شود.

این مسئول، حمایت‌های اداره کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان را در دو بخش اعلام کرد و گفت: حمایت‌ها در دو بخش عمومی مانند ساخت مجتمع‌های فرهنگی و حمایت‌های فردی برای ارتقا و توسعه هنر شخصی هنرمندان صورت می‌گیرد.

وی، با اشاره به فعالیت هنرمندان بخش هنرهای تجسمی در صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: برای هنرهای تجسمی زیبا و بومی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بازاریابی می‌شود.

ایمانی درباره درخواست هنرمندان بخش خوشنویسی صومعه‌سرا ابراز کرد: با همکاری خوشنویسان صومعه‌سرا نخستین کتاب تذکره خوشنویسان صومعه‌سرا به‌زودی منتشر می‌شود.

به گفته وی، این کتاب برای آشنایی بیشتر اهالی قلم و علاقه‌مندان به هنر خوشنویسی از اوضاع و احوال و تذکره هنرمندان پیشین و با سابقه بخش خوشنویسی در صومعه‌سرا است.

مدیر کل ارشاد گیلان، یکی از مهم‌ترین و بیشترین درخواست‌های هنرمندان را مربوط به اخذ وام یا شرایط بازپرداختی دانست و عنوان کرد: گیلان در باز پرداخت وام‌های خود دارای سابقه خوشایندی نیست.

وی اضافه کرد: به دلیل باز پرداخت‌های با تاخیر هم‌اکنون قادر به پرداخت وام جدید به انجمن‌ها نیستیم.

ایمانی، «کپی رایت» از محصولات فرهنگی و هنری در کشور به ویژه در استان را عملی غیراخلاقی خواند و یادآور شد: این عمل غیر اخلاقی همواره موجبات دلسردی و ناراحتی هنرمندان و تهیه کنندگان بخش‌های هنری به ویژه در باره کپی کلیپ‌های موسیقی را به همراه داشته است.

وی افزود: در باره اقدام غیر قانونی کپی رایت هیچ عکس‌العملی به جز ارتقای سطح آگاهی و فرهنگی ملت وجود ندارد اما در صورت مشاهده با عوامل آن به طور قانونی برخورد می‌شود.

اوت‌های پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول