اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل برنامه‏ریزی و بودجه سازمان جنگل‏ها خبر داد

افزایش صادرات محصولات جنگل و مرتع تا 250 میلیون دلار

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر برنامه‏ریزی و بودجه سازمان جنگل‏ها، مراتع و آبخیزداری از افزایش ارزش صادرات محصولات فرعی جنگل و مرتع به بیش از 250 میلیون دلار در سال خبر داد.

افزایش صادرات محصولات جنگل و مرتع تا 250 میلیون دلار

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان سمنان، مصطفی کیاکجوری در سفر به استان سمنان و در نشستی در این اداره کل، سهم در نظر گرفته شده برای گیاهان دارویی در برنامه پنجم توسعه را عمده خواند.

وی در همین راستا افزود: در برنامه پنجم توسعه به منظور اقتصادی کردن طرح‏های جنگل و مرتع و همچنین ایجاد اشتغال در بخش منابع طبیعی، ردیف جدید کمک‏های فنی و اعتباری برای گیاهان دارویی با اعتباری معادل 200 میلیارد ریال ایجاد شده است که با احتساب سهم بانک‏ها، بالغ بر 500 میلیارد ریال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ارزش صادرات محصولات فرعی جنگل و مرتع شامل گیاهان دارویی، صنعتی و خوراکی در سال 90 قریب به 50 میلیون دلار بوده است، افزود: پیش‏بینی می‏شود با اجرای این طرح در پایان برنامه پنجم توسعه، صادرات محصولات فرعی جنگل و مرتع به بیش از 250 میلیون دلار در سال برسد.

مدیرکل دفتر برنامه‏ریزی و بودجه سازمان جنگل‏ها، مراتع و آبخیزداری تصریح کرد: این طرح نقش مهمی در تغییر و تقویت معیشت بهره‏برداران منابع طبیعی و افزایش تولید و صادرات گیاهان دارویی و صنعتی ایفا خواهد کرد.

کیاکجوری بیان داشت: با اجرای این طرح و تغییر شیوه زندگی بهره‏برداران، وابستگی آنها به روش سنتی دامداری و دام سبک کاهش یافته و در نتیجه با حذف دام‏های مازاد در مراتع کشور، شاهد بهبود و اصلاح مراتع تخریب شده خواهیم بود.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول