اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در ورامین:

جاده قضاوت بسیار لغزنده است/ صبر و اخلاق ویژگی قاضی در نظام اسلامی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین حسن خلق و عدل را دو نیاز قضات در برخورد با متهمان دانست و گفت: جاده قضاوت بسیار لغزنده است.

جاده قضاوت بسیار لغزنده است/ صبر و اخلاق ویژگی قاضی در نظام اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، آیت‌الله سید مرتضی محمودی لحظاتی پیش در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری ورامین اظهار داشت: مسئله قضاوت حکمی است که از سوی پروردگار عالم به رسول مکرم اسلام (ص) و از سوی ایشان به ائمه اطهار واگذار شده است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین گفت: در زمان غیبت امام زمان، این امر خطیر بر عهده مجتهد واجد شرایط است و در صورت نبود مجتهد در حد کفایت، این امر مهم به افرادی که صلاحیت دارند تنفیذ می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: منصب قضاوت بسیار پر اهمیت است اما به همان اندازه نیز خطرناک و جاده قضاوت بسیار لغزنده است.

امام جمعه ورامین عنوان کرد: قضات بر چهار دسته تقسیم می‌شوند که تنها یک دسته آنها اهل بهشت هستند و باقی در جهنم می‌مانند، دقت کنید آقایان، رفع اختلاف بین مردم بسیار سخت، پیچیده و حساس است، برخی افراد در هنگام محاکمه به دروغ متوسل می‌شوند.

آیت‌الله محمودی در ادامه به اهمیت حسن خلق در عین عدالت برای قضات اشاره کرد و افزود: قاضی باید همراه با به کار بردن شمشیر تیز عدالت از حسن خلق در برخورد با متهمین بهره برد، باید دقیق بود، اخلاق خوش به کار برد، متنازعان گاهی تندی می‌کنند، صبر نمایید، تحمل کنید، مبادا از اخلاق حسنه فاصله گیرید، این مشخصه قاضی در نظام اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین در پایان با بیان اینکه در این چند سال که عبدالله‌زاده در ورامین بود، بنده از ایشان راضی هستم و عملکرد ایشان خوب بود، تاکید کرد: البته طبیعی است در هر مخاصمه‌ای بین دو نفر زمانی که حکم دادگاه صادر می‌شود یکی خشنود است و دیگری ناراضی؛ اما قضاوت به عدل اگر صورت گیرد حتی همان فردی از متنازعان و متخاصمان که حکم به ضررش بوده در دل احساس رضایت دارد.

مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری ورامین با حضور آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین، علیرضا آوایی رئیس کل دادگستری استان تهران، سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، محسن منصوری فرماندار شهرستان ورامین و جمعی از مسئولین ادارات و نهادهای فعلی و سابق شهرستان ورامین، قضات و کارکنان دادگستری برگزار شد.

انتهای پیام/و10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول