اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان حفاظت محیط زیست:

40 درصد از صنایع اصفهان از واحد‌های آلاینده هستند

خبرگزاری فارس: معاون پشتیبانی، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: حدود 40 درصد از صنایع اصفهان از واحد‌های آلاینده هستند و آلودگی این واحدها باید با استفاده از شیوه‌های مختلف کنترل شود.

40 درصد از صنایع اصفهان از واحد‌های آلاینده هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسن شیخ‌نیا ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: حوزه محیط زیست جز با همراهی و خواسته آحاد مختلف مردم به موفقیت دست پیدا نمی‌کند و همراهی اصحاب رسانه و خبرنگاران با حوزه محیط زیست سبب موفقیت حفاظت محیط زیست استان شده است.

وی با بیان اینکه موضوع جابه‌جایی در مسئولیت‌ها یک امر طبیعی است، ادامه داد: مسیر و سنگر خدمت به صورت مداوم در حال تغییر بوده و عامل اصلی جا به جایی احمدرضا لاهیجان‌زاده به عنوان مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان اصفهان خود او بوده است.

معاون پشتیبانی، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تصریح کرد: لاهیجان‌زاده از این پس به عنوان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان به خدمت‌رسانی در این حوزه مشغول می‌شود و خوزستان به عنوان یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور نیازمند توجه جدی در بخش محیط زیست است.

وی با اشاره به اینکه لاهیجان‌زاده سهم عمده‌ای در راستای برطرف شدن بخش عمده‌ای از مشکلات محیط زیست موجود در استان اصفهان دارد، اضافه کرد: محیط زیست و مسائل مرتبط با آن همواره باید حفظ شود و دوستداران محیط زیست باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود به توسعه محیط زیست و شاخص‌های زیست محیطی بپردازند.

شیخ‌نیا با بیان اینکه اصفهان یک استان مهم، استراتژیک و پایتخت فرهنگی ایران است، تاکید کرد: ظرفیت‌های بالقوه و فراوانی در پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی وجود دارد و ارتباط، تعامل و همکاری میان حفاظت محیط زیست استان با بخش‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و سایر بخش‌های فعال در جامعه باید تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه تمام مسئولان باید از این ظرفیت‌ها در شرایط توسعه پایدار استفاده کنند، افزود: حدود 70 درصد از صنایع بزرگ کشور در استان اصفهان وجود دارد و اصفهانی‌ها باید شعاع 50 کیلومتری را در راستای فعالیت این صنایع به منظور رعایت شاخصه‌های زیست محیطی رعایت کنند.

معاون پشتیبانی، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور بیان داشت: استاندارد‌های مشخص شده در قانون باید در راستای استقرار و فعالیت صنایع و واحد‌های صنعتی موجود در استان رعایت شود و تحقق یافتن این موارد به سلامت مردم کمک می‌کند.

وی گفت: حدود 40 درصد از صنایع موجود در سراسر استان اصفهان از واحد‌های آلاینده هستند.

شیخ‌نیا با اشاره به اینکه وضعیت این صنایع باید با استفاده از ساز و کار‌های مناسب ساماندهی شود، اظهار داشت: بخشی از آلودگی‌های استان اصفهان به منابع داخلی اختصاص داشته و بخشی از آن نیز منشأ خارجی دارد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول