اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز:

مراکز آلاینده صنعتی به اماکن رفاهی تبدیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: شهردار شیراز از خرید و تملک مراکز بزرگ آلاینده صنعتی شهر شیراز به منظور تبدیل به اماکن ورزشی، فرهنگی، تفریحی و رفاهی خبر داد.

مراکز آلاینده صنعتی به اماکن رفاهی تبدیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا پاک‌فطرت بعد‌از‌ظهر امروز در نشست کارگروه سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز اظهار کرد: امروز نگرش مدیریتی شهرداری شیراز به شهرسازی توأم با اقتصاد شهری است و در همین راستا رویکرد اقتصاد شهری تقویت می‌شود.

وی اقتصاد شهری را مبتنی بر منطق و عقلانیت شهرسازی دانست و خاطرنشان کرد: اقتصاد شهری، استقرار فعالیت‌های مختلف در مکان‌های شهری را مورد بررسی قرار می‌دهد و با پرداختن به ناکارآمدی انتخاب‌های مکانی، امکان انتخاب‌های کارا فراهم می‌شود.

پاک‌فطرت در ادامه با بیان اینکه شهرداری در توسعه و عمران شهری، خود را محدود به اراضی متعلق به شهرداری و نیز شهروندان نمی‌کند، افزود: با خریداری مراکز بزرگ آلاینده صنعتی و تبدیل آن به اماکن فرهنگی، ورزشی و تفریحی با رویکرد اقتصادی گام‌های بزرگی در عمران شهر شیراز برداشته می‌شود. 

شهردار شیراز به کمبود فضاهای تفریحی و گردشگری در شهر شیراز و عدم پاسخگویی به نیاز شهروندان در این بخش اشاره کرد و گفت: مشاور طراحی و معاون شهرسازی شهرداری باید نسبت به پیش‌بینی، تهیه و جانمایی فضاهای رفاهی با توجه به جنبه‌های اقتصادی آن اقدام کند.

در این نشست همچنین مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و پروژه‌های مشارکتی شهرداری شیراز به تشریح دومین بسته اقتصادی این سازمان برای ارائه به سرمایه‌گذاران پرداخت.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول