اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عظیمی در یادواره 161 شهید سنگرسازان بی‌سنگر مازندران

مازندران در مواد غذایی وابستگی ندارد/ در 14 محصول برتریم

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران گفت: افتخار مازندران است که با کاهش سطح زیر کشت و جمعیت دو برابری نسبت به قبل از انقلاب در تامین مواد غذایی وابستگی ندارد.

مازندران در مواد غذایی وابستگی ندارد/ در 14 محصول برتریم

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، در آستانه حماسه ایام سرنوشت‌ساز خرداد، یادواره 161 شهید جهادگر سنگرسازان بی‌سنگر در مازندران برگزار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران بعدازظهر امروز در یادواره شهدای جهادگر که در حسینیه عاشقان کربلای مرکز استان برگزار شد، به نقش‌آفرینی‌های جهادگران بسیجی دوران دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: حماسه‌های زیادی در خردادماه به وقوع پیوست که در تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رسید و نقطه عطفی برای پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی تصریح کرد: سوم خرداد و فتح خرمشهر، قیام 14 خرداد، رحلت امام و 27 خرداد سالروز تاسیس جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام که روز جهاد کشاورزی نامگذاری شد از نمونه‌های بارز حماسه پررنگ ایام خرداد ماه است.

این مسئول به نقش جهادگران در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: توصیف سنگرسازان بی‌سنگر برای جهادگرانی مطرح شد که بدون وقفه دست از مقاومت در مقابل دشمن نکشیدند و در مهندسی رزمی نقش موثری داشتند.

عظیمی به خدمات بی‌ادعای جهادگران در دوران جنگ اشاره کرد و بیان داشت: هیچ هنرمندی نمی‌تواند صحنه واقعی دفاع مقدس را خلق کند.

وی وظیفه حمایت، پشتیبانی و تدارکاتی از جنگ را برعهده جهادگران دانست و اضافه کرد: خدمات مهندسی رزمی و مهندسی جنگ که بعد از سال‌ها مغفول مانده است از سوی جهادگران انجام می‌شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در سخنانش با بیان اینکه امام راحل در توصیفی جهادگران را سنگرسازان بی‌سنگر دانست، اظهار داشت: عظمت کار جهادی تنها در دوران دفاع مقدس خود را نشان می‌داد که اینگونه ایثارگری‌ها در پایداری نظام نقش موثری داشته است.

وی ادامه داد: پروژه‌ای که برای عملیاتی شدن کلید می‌خورد ماه‌ها و یا سالها در اجرای  آن زمانبر می‌شود ولی پروژه‌های مختلف در جبهه‌های جنگ از سوی جهادگران در کمتر از چند روز اجرا می‌شد.

عظیمی به برگزاری یادواره‌های شهدا اشاره کرد و گفت: پایمردی و ایثارگری‌های جهادگران درسی است که باید از محضر آن بزرگواران آموخت و یادواره‌های شهدا تنها اشاره‌ای به نقش آنان در دوران دفاع مقدس است.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را وظیفه همه دانست و گفت: با برپایی یادواره‌های شهدا می‌توان فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جدید جامعه منتقل کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران به نقش جهاد کشاورزی در امنیت غدایی بعد از انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: در قبل از انقلاب کشور 80 درصد وابستگی غذایی به کشورهای دیگر داشتیم و بعد از انقلاب دارای 90 درصد خودکفایی را در بخش امنیت غذایی کسب کردیم.

وی تصریح کرد: افتخار مازندران است که با کاهش سطح زیر کشت و جمعیت دو برابری نسبت به قبل از انقلاب در تامین مواد غذایی وابستگی ندارد.

عظیمی با اشاره به اینکه مازندران در ارزش افزوده محصولات کشاورزی با ضریب 10.5 رتبه برتر را دارد،  خاطرنشان کرد: مازندران در 14 محصول کشاورزی و شیلاتی رتبه برتر و در ضریب کشت دوبرابر کشور رتبه برتر را نیز به خود اختصاص داده است.

وی ابراز داشت: دستاوردهای یادواره‌های شهدا این است که هنوز در امنیت غذایی و تولید محصولات کشاورزی جهادگونه عمل می‌کنیم.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول