اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آب و فاضلاب روستایی کوهبنان:

مجتمع‌های آبرسانی روستایی کوهبنان نیازمند اعتبار است

خبرگزاری فارس: مدیر امور آب و فاضلاب روستایی کوهبنان گفت: مجتمع‌های آبرسانی روستایی در شهرستان کوهبنان برای تکمیل و بهره‌مندی مردم از آب سالم نیازمند تأمین اعتبار است.

مجتمع‌های آبرسانی روستایی کوهبنان نیازمند اعتبار است

یدالله ضیاء‌الدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان با اشاره به وضعیت مجتمع‌های آبرسانی روستایی در کوهبنان اظهار داشت: در مجتمع آبرسانی خانمکان عملیات تعویض دو کیلومتر لوله خط انتقال بین چاه و ایستگاه پمپاژ انجام شده و چهار کیلومتر باقیمانده بین ایستگاه تا مخزن باید اصلاح و تعویض شود.

وی افزود: برای ادامه کار نیاز به 650 میلیون تومان بودجه داریم تا عملیات ساخت مخزن 300 تنی و حصارکشی اطراف تأسیسات به سرانجام برسد.

ضیاء‌الدینی تصریح کرد: توسعه و اصلاح شبکه داخلی نیز باید انجام شود که در دستور کار قرار دارد، اما تاکنون بیش از 370 اشتراک در این مجتمع فروخته شده که این اشتراک‌ها مربوط به روستاهای خانمکان، سبتک، رشک علیا، نجف‌آباد ،همت‌آباد و هزارگز است و در حال حاضر آب روستای رودشور توسط یک تانکر 2 هزار لیتری تامین می‌شود.

وی در ارتباط با آب مجتمع بیدان گفت: در این حوزه آب آشامیدنی روستای بیدان تامین و خط انتقال، ایستگاه پمپاژ و شبکه داخلی این روستا انجام شده اما برای تکمیل کار این پروژه باید نسبت به ساخت یک مخزن 30 متری اقدام شود که در صورت اختصاص بودجه این کار تا پایان سال جاری انجام می‌شود.

ضیاء‌الدینی بیان داشت: خط امتیاز برق مجتمع بیدان خریداری شده اما موافقتنامه آن هنوز انجام نشده و همچنین کار ساخت مخزن این مجتمع تا پایان سال جاری انجام می‌شود.

وی گفت: آب روستای فتح‌آباد جزو مجتمع دهستان ده‌علی است اما در حال حاضر یک باب چشمه قنات بهسازی شده و با احداث ایستگاه پمپاژ خط انتقال از محل ایستگاه به روستا به اتمام رسیده که در این راستا بیش از 35 خانوار از نعمت آب آشامیدنی بهداشتی برخوردار هستند.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان کوهبنان با اشاره به مجتمع‌های آبرسانی کاروانگاه، فیدکوئیه، ده‌سیدها و مجمتع شورک اظهار داشت: این مجتمع‌ها احداثی هستند که کارهای اولیه نقشه‌برداری، مطالعه و طراحی آنها انجام شده و برای تأمین اعتبار به اداره طرح و برنامه‌ریزی شبکه آب و فاضلاب استان ارسال شده که پس از تامین اعتبار و تصویب موافقتنامه کار اجرایی آنها آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: در مجتمع شورک برای روستای بن در سه ساعت آب با صرف هزینه‌ای بالغ بر 60 میلیون ریال خریداری شده اما برای ادامه کار نیاز به 30 میلیون اعتبار است که در صورت اختصاص این مبلغ 20 خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول