اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان:

کاشانی‌ها نمایندگان شایسته‌‌ای برای استقبال از شهدا بودند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان از مردم کاشان به‌عنوان نمایندگان شایسته استان اصفهان در استقبال از پیکر مطهر 96 شهید گمنام یاد کرد.

کاشانی‌ها نمایندگان شایسته‌‌ای برای استقبال از شهدا بودند

سید احمد موسوی ظهر امروز در حاشیه مراسم بدرقه شهدای گمنام به قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: مسیر کاروان 96 شهید گمنام از فکه تا تهران به گونه‌ای طراحی شده بود که توفیق استقبال از شهدای گمنام در استان اصفهان، نصیب مردم شهیدپرور کاشان شد و کاشانی‌ها نیز به خوبی از این فرصت گرانبهایی که نصیب‌شان شده بود بهره بردند.

وی افزود: از اصفهان نیز درخواست‌هایی برای شرکت در این مراسم شد و تعدادی از شهروندان اصفهان خودشان را به کاشان رسانیدند تا از این فرصت بدست آمده بهره‌مند شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان تصریح کرد: مردم شهید‌پرور کاشان، شهدای گمنام را فرزندان خود می‌دانند و با ورود شهدا به شهرستان کاشان به مانند فرزندان خود از آنان استقبال کردند.

وی با تقدیر از حضور ده‌ها هزار نفری جوانان و مردم شهرستان کاشان در مراسم باشکوه استقبال، شبی با شهدا در میدان جهاد کاشان و بدرقه شهدای گمنام به طرف قم بیان داشت: مردم دارالمؤمنین کاشان به همراه خانواده‌های شهدا در مراسم استقبال صحنه‌های باشکوه و به یادماندنی را به ثبت رسانیدند و شب گذشته نیز تا صبح امروز با شهدا و در جوار آنان مراسم معنوی باشکوهی را برگزار کردند.

این مسئول ادامه داد: جوانان کاشانی شب گذشته و امروز در کنار شهدای گمنام با آنها خلوت کرده و با آنان عهد و پیمان بستند تا ادامه‌دهنده راه آنان باشند.

به گفته وی، تفاوت شهدای گمنام با شهدای غیرگمنام این است که شهدای گمنام فرزندان همه مردم ایران اسلامی هستند و مردم آنان را فرزندان خود می‌دانند و با آنان ارتباط خوبی برقرار می‌کنند.

موسوی افزود: شهدا با حضور خود در شهرها و پراکندن عطر حضورشان در وجود مردم باعث انقلاب درونی می‌شوند که این انقلاب درونی از ده‌ها نوع کار فرهنگی چندین ساله نیز تأثیرگذارتر است.

وی یادآور شد: حرف شهدا این است که اگر فعالیت‌های فرهنگی در جامعه تأثیرگذار نیست با آمدن استخوان‌های آنان به شهرها، می‌تواند انقلاب بزرگی در دل‌ها ایجاد شده و این امر نیز خود نشان‌دهنده زنده بودن شهدا است.

موسوی متذکر شد: شهدای گمنام با حضورشان در مناطق مختلف، جامعه را تحت تأثیر مظلومیت خود قرار می‌دهند تا به مردم یادآوری شود که امنیت و استقلال کشور مدیون خون شهدایی است که در بهترین دوران جوانی و عمر جان خود را نثار کرده تا به اسلام و جمهوری اسلامی گزندی وارد نشود.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول