اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز:

امام قدرت منهای ملت را پوشالی می‌دانست

خبرگزاری فارس: امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: امام خمینی(ره) باورشان این بود که هیچ قدرتی در ردیف قدرت مردم نیست.

امام قدرت منهای ملت را پوشالی می‌دانست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانیه در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز اظهار داشت: حضرت امام اعتقاد داشت به خاطر اینکه مردم مسلمان، خداباور و معتقد به پیامبر و ائمه اطهار هستند اگر آنان را به صحنه بیاوریم و مطالب اسلام اصیل را عرضه کنیم با جان و دل پذیرای حقیقت هستند.

وی افزود: ایشان در نجف اشرف به آیت‌الله حکیم گفته بودند که مردم آماده‌اند و این ما هستیم که باید آنها را در صحنه نگاه داریم.

به گفته وی در نگاه امام زیربنای حکومت اسلامی توسط مردم ساخته می‌شود و قدرت منهای ملت، قدرت پوشالی است.

ایمانیه اضافه کرد: از این رو بود که حضرت امام(ره) جمهوری اسلامی را طرح‌ریزی کردند که قدرت مردم پشتوانه حکومت باشد و محتوای قدرت نیز قرآن، سنت و فقه اهل بیت است و ولایت فقیه به عنوان ولایت رسول‌الله و ولایت امیرالمومنین در این نظام تعریف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در حالی که یک مجتهد بود، یک فقیه نظریه‌پرداز بود و در حالی که فقیه بود، یک فیلسوف تمام بود و در حالی که فیلسوف بود عالم علم کلام بود و در عین تسلط به کلام عارفی واصل بود و در عین عرفان یک سیاست‌مدار خبره محسوب می‌شد.

ایمانیه این جامعیت امام را بر اثر خودسازی دانست که در فردی پیدا شده که جز به خدا به هیچکس دل نبسته و دغدغه خاطرش رهایی انسان است.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از خطبه‌ها با توجه به نزدیک شدن به ایام میلاد امیرالمومنین علی(ع) تصریح کرد: اگرچه ما نمی‌توانیم به حدی که امیرالمومنین رسیده بود، برسیم اما به عنوان شیعه آن حضرت وظیفه داریم که در بعضی صفات خود را به آن حضرت شبیه کنیم.

به گفته وی قرآن در سوره توبه به مومنان دستور می‌دهد که تقوی داشته و از صادقان و در کنار آنها باشید.

ایمانیه بیان کرد: در روایات شیعه و سنی این صادقان را مولای متقیان، امیرالمومنین ذکر کرده‌اند و لازم است که برای مومن ماندن بر راه ایشان باقی بمانیم.

امام جمعه شیراز در پایان خطبه‌ها از دست‌اندرکاران طرح توسعه حرم احمدبن موسی تشکر و روند پیشرفت طرح را مثبت ارزیابی کرد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول