اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

زدودن جهل مدرن هدف قیام امام خمینی(ره) بود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: زدودن جهل مدرن از بشریت و تبدیل آن به علم واقعی و کشف حقیقت هدف اصلی قیام امام خمینی(ره) بود.

زدودن جهل مدرن هدف قیام امام خمینی(ره) بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا باید در همه مراحل و موقعیت‌های زندگی و در همه اعضا و جوارح انسان حاکم و جاری و ساری باشد.

وی با اشاره به آیه 10 سوره مبارکه حجرات، افزود: این آیه شریفه بسیار مهم و کلیدی بوده و عمل به آن راه‌گشای بسیاری از مشکلات در جامعه است.

نکونام با اشاره به حدیثی از امام حسن مجتبی(ع)، کار و عمل را از مهمترین ویژگی‌های برادران ایمانی در جامعه دانست و گفت: در این حدیث امام حسن(ع) بیان می‌دارد که در نزد برادران ایمانی عمل به وظیفه دارای اصالت است و انسانی که اهل عمل نباشد رستگار نمی‌شود.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: باید به وظیفه اندیشیدن و عمل کردن در نزد مسئولان و مردم مورد توجه قرار گیرد و از شعار دادن و حرف زدن به طور جدی پرهیز کرد.

نکونام در ادامه با تبریک ولادت امام جواد(ع) به حدیثی از این امام بزرگوار اشاره کرد و افزود: هر مومن نیازمند به سه صفت است که می‌تواند او را به راه راست هدایت و سعادتمند کند.

وی ادامه داد: توفیق از جانب خدا، گوش سپردن به نفس موعظه‌گر و نصحیت‌پذیری از دیگران این سه صفت مهم هستند که باید تلاش کرد تا این سه ویژگی مهم را در زندگی خود به کار گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری روزهای 14، 15 و 17 خرداد را از روزهای مهم و تاریخی کشور برشمرد و اظهار داشت: در این ایام، سه واقعه تاریخی رخ داد که هر سه یک هدف و رسالت داشتند و آن زدودن جهل مدرن از بشریت است.

نکونام، مقابله با حجاب و عفاف را از مهمترین مصادیق جهل مدرن دانست و گفت: در جوامع غربی کشف حجاب را عامل مهم رشد و پیشرفت ملت‌ها می‌دانند و سعی می‌کنند این امر را در جوامع اسلامی هم ترویج دهند این در حالی بود که امام خمینی(ره) با شجاعت و صلابت جلو آمدند و جهل مدرن را به علم واقعی تبدیل کردند.

وی با بیان اینکه پیوند و ارتباط معناداری بین سه رویداد مهم در روزهای 14، 15 و 17 خرداد وجود دارد، بیان داشت: واقعه 14 خرداد سال 42 آغازی برای شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران بود و بعد از آن 17 خرداد و حمله به مدرسه فیضیه قم بستر لازم را برای جوشش و خروش مردم انقلابی کشور فراهم کرد تا در نهایت امام خمینی(ره) در 22 بهمن 57 پیروزی انقلاب را به ثمر برسانند.

نکونام تصریح کرد: اراده خداوند در این است که در هر مقطع زمانی راهنمایی برای افراد قرار دهد که در عصر حاضر امام خمینی(ره) و بعد از ایشان جانشین خلفشان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شایسته‌ترین افراد برای هدایت جامعه اسلامی به شمار می‎روند.

وی افزود: مقام معظم رهبری امروز پرچم‌دار نظام اسلامی است که با تدبیر و هوشمندی ویژه و خاص ایشان شاهد تحیر و درماندگی دشمن هستیم.

امام جمعه شهرکرد در ادامه به آغاز ایام‌البیض و مراسم اعتکاف در کشور اشاره کرد و گفت: اعتکاف امروز از هر خدمت و وظیفه‌ای واجب‌تر و مهم‌تر است.

نکونام با بیان اینکه اعتکاف ابزار درست زیستن است، تاکید کرد: پرداختن به مراسم اعتکاف را برای خود و جوانان جامعه جدی بگیریم چراکه نقش بسیار مهمی در هدایت و اصلاح جامعه اسلامی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 11 هزار نفر در این استان در مراسم اعتکاف حضور داشتند و امید می‌رود امسال جمعیت بیشتری در این مراسم معنوی شرکت کنند.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول