اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

افشای ماهیت اسلام آمریکایی شاهکار امام بود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: افشای ماهیت پلید اسلام آمریکایی از شاهکارهای دوران حیات مبارک امام راحل بود.

افشای ماهیت اسلام آمریکایی شاهکار امام بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌‌‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: اسلام آمریکایی اسلام به ظاهر سخنان فریبنده اما در عمل افن شده استعمار است که تمام بدبختی‌های مسلمانان نشأت گرفته از این نگاه و نگرش است.

وی خاطر نشان کرد: در اسلام امریکایی پیمان با رژیم صهیونیستی، اجرای مانور مشترک با این رژیم پلید، برپا کردن سفارتخانه اشغالگر قدس و پهن کردن فرش قرمز برای سران رژیم صهیونیستی است که در عمل حرکتی ضداسلامی ولی به ظاهر فریبنده است.

امام جمعه اردبیل به ویژگی‌های دیگر اسلام امریکایی اشاره کرد و گفت: بستن گذرگاه رفح، برگزاری مسابقات یوروویژن، تأمین گاز رژیم صهیونیستی، برگزاری مراسم انتخاب ملکه زیبایی، ترویج بی‌حجابی و بسیاری دیگر از خیانت‌های پیدا و پنهان مرسوم در کشورهای منطقه علیه اسلام نشانه‌ای از اسلام امریکایی است که حضرت امام پرده از چهره چنین خیانتی برداشت و در حالی که بلوک شرق و غرب کرامت بشر را با رفتارهای فجیع خود شکسته بودند امام پا به عرصه گذاشت تا با انقلاب خود دنیا را شیفته فرهنگ اصیل اسلام کند.

عاملی با بیان اینکه بیش از هزاران سایت علیه امام و اندیشه پاک او تبلیغ منفی کرده و حتی کتاب منتشر می‌کنند، یادآور شد: قدر مسلم وظیفه همه ماست که اندیشه نورانی امام و فکر پر تلألو آن حضرت را به دنیا معرفی کنیم تا به معنای حقیقی مرز اسلام امریکایی و اسلام ناب محمدی معلوم و مشخص شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سالگرد ارتحال امام راحل بیان داشت: حضرت امام بزرگترین احیا‌گر نظام اسلام بعد از معصومین (ع) است که جایگاه و عظمت بی‌نظیری دارد.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: این رستاخیز عظیمی که به عنوان بیداری اسلامی در جهان شکل گرفته مرهون قیام بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و حضرت امام است.

عاملی به سخن هانتینگتن امریکایی نظریه‌پرداز جنگ تمدن‌ها اشاره کرد و افزود: این اندیشمند زمانی معتقد بود که اندیشه لیبرالیسم نقطه پایان تمدن بشری است در حالی که بعد از پیروزی انقلاب برای اولین بار مدعی شد که نقطه آغاز جنگ پنهان تمدن غرب و اسلام پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979 میلادی است که با این پیروزی انقلاب اسلامی برای اولین بار بر تفکر مادی‌گرایی و سکولاریسم غلبه کرد.

وی تصریح کرد: پس از شکست مدل‌های غربی از لیبرالیسم گرفته تا مارکسیسم دنیا شاهد بزرگی رنسانس اسلامی است که بنیانگذار آن امام عظیم الشأن ملت ایران است.

خطیب جمعه اردبیل ابراز داشت: ‌امام خمینی (ره) زمانی قیام کرد که تحلیل‌گران سیاسی معتقد بودند کار دنیا از جهت فلسفه سیاسی خاتمه یافته و تاریخ به پایان رسیده است اما با به چالش کشیدن اندیشه لیبرال دموکراسی امام بزرگوار ثابت کرد که این اندیشه نه تنها آخرین مدل توسعه نیست بلکه اندیشه منحطی است که کرامت بشر را شکسته و صلاحیت مدیریت جهانی را ندارد و تاریخ هنوز به پایان نرسیده و جنگ‌های بسیار مقدس فکری هنوز در راه است.

وی عنوان کرد: امام راحل زمانی پا به عرصه تحولات جهانی گذاشت که غرب در حال پیچیدن تومار شرق کمونیستی و دیدن خواب خوش سیطره اندیشه غربی و نظم نوین جهانی بر دنیا بود و ابداً باور نمی‌کرد که انقلاب 57 علاوه بر سرنگونی نظام شاهنشاهی تمدن غرب را نیز به استیصال جدی بکشاند.

عاملی یکی از ویژگی‌های امام راحل را همراهی و همسویی با مستضعفان و محرومان جامعه توصیف کرد و گفت: امام همیشه خطاب به مسئولان گوشزد می‌کرد که شما مرهون طبقه پا برهنه این کشور هستید و خود آن حضرت نیز همیشه از مستضعفان و محرومان جامعه حمایت کرده و آرزو داشت که مسئولان نظام نیز هرگز از مرفهین بی‌درد و بی‌خبر از کوخ‌نشینان نباشند.

دشمن هرگز نمی‌تواند ایران را از صحنه معادلات حذف کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌های نماز به کشتار وحشتناک علویان و مسیحیان در سوریه اشاره کرد و بیان داشت: وحشت غرب و ارتجاع عرب از بهار اسلامی و از دست رفتن خاور میانه و همچنین حوزه تمدن اسلامی و وحشت از سقوط اسرائیل و قدرت ایران اسلامی در منطقه آنها را وادار کرده تا با منطق ماکیاولیستی از هر راهی برای رسیدن به مقاصد شوم خود استفاده کنند.

عاملی اضافه کرد: اخراج سفرای سوریه در چند کشور اروپایی اقدامی برای رد گم کردن و جلوگیری از افتضاح بزرگ غربیان است که با حمایت تمام عیار از تروریست‌های القاعده زمینه این جنایت فراهم شده است.

وی یادآور شد: غرب در برابر انقلاب اسلامی قاعده بازی را به هم زده و به جای رقابت با انقلاب اسلامی از طریق برگزاری انتخابات و دموکراسی به دخالت نظامی و حمایت از اقدامات تروریستی و خشونت‌آمیز روی آورده است.

خطیب جمعه اردبیل اشغال عراق، افغانستان و حرکات مفتضحانه در سوریه را در راستای تلاش مذبوحانه غرب برای حذف نشدن در برابر انقلاب اسلامی توصیف کرد و بیان داشت: ما افتخار می‌کنیم که یک لکه سیاه از این جنایت‌ها در تاریخ 33 ساله خود نداریم و همیشه در صف حمایت از مظلومین بوده و با موضع‌گیری شفاف انقلاب ما محبوب قلوب است.

اعتکاف توصیه شده قرآن و سیره انبیاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی در ادامه سخنان خود با اشاره به فضیلت روزه و اعتکاف در ایام البیض رجب گفت: اعتکاف در روزهای 13، 14 و 15 رجب و انجام اعمال ام داوود ثواب بسیار فراوان دارد و خداوند متعال برخی از پیامبران را خادمان معتکفین معرفی کرده است به طوری که انزوا و عزلت گزیدن برخی از پیامبران نمود و نشانه‌ اعتکاف است.

وی با اشاره به 40 معجزه رخ داده درایام ولادت حضرت علی (ع) آن هم در داخل کعبه خاطرنشان کرد :‌ ایام ولادت و به دنیا آمدن حضرت علی‌ (ع) سراسر نور، رحمت و اسرار حقیقی است به طوری که خداوند متعال اسمی از خود را برای علی انتخاب کرد و نبی مکرم اسلام نیز لعاب فام خود را به کام اولین امام همام داد تا شیعه به عظمت علی (ع) و رموز اعلا بودن او پی ببرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل در پایان خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: اگر علی (ع) مولود کعبه است در آن سری نهفته است و آن اینکه باطن کعبه امام است و در این حقیقت که قبله نماد وحدت است امامت نیز امنیت از تفرقه است.

انتهای پیام/خ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول