اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حج و زیارت همدان:

تبعیت از ولی فقیه نجات‌بخش جامعه اسلامی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حج و زیارت استان همدان تبعیت از ولی فقیه را عامل نجات جامعه اسلامی دانست.

تبعیت از ولی فقیه نجات‌بخش جامعه اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام عباس اسماعیلی ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه همدان با بیان اینکه نعمت ولایت بالاترین نعمت‌هاست، اظهار داشت: به طور قطع تمسک به این نعمت عظمای الهی ما را از تمام دسیسه‌های دشمنان محفوظ می‌دارد.

این مسئول با بیان اینکه ولایت فقیه همان ولایت رسول‌الله است، افزود: مقام ولایت از زمان رسول‌الله تاکنون همواره راهگشای مشکلات جامعه اسلامی بوده و آن را از شر توطئه‌ها در امان نگاه داشته است.

رئیس سازمان حج و زیارت استان همدان با اشاره به مقام امامت و ولایت علی(ع) تصریح کرد: بنا به اعتراف دشمنان حضرت، ایشان در تمام مسائل و مشکلات جامعه اسلامی بهترین مشورت‌ها و نظرات را ارائه می‌دادند که این مهم جای توجه دارد.

وی با بیان اینکه شیعه و سنی مدیون امام علی(ع) هستند، خاطرنشان کرد: تمام مذاهب چهارگانه اهل سنت از امیرالمؤمنین(ع) کلید علم را گرفته‌اند چرا که با واسطه یا بی‌واسطه از شاگردان این امام همام بوده‌اند.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مولود نامبارک وهابیت، آن را جدای از اهل سنت دانست و ابراز داشت: وهابیت به شمشیر تیز آمریکا و صهیونیسم تبدیل شده و برای دستیابی استکبار به منافع و مطامع خود، با تمام توان در خدمت نوکری است.

این مسئول با اشاره به کشتار مسلمانان به دست وهابیت افزود: توجه به این نکته نیز لازم است که تعداد سنی‌های کشته شده به دست وهابیت بیش از شیعیان بوده و همین امر نشان از دشمنی این فرقه با مسلمانان دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت استان همدان در ادامه سخنانش از رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب در لزوم برقراری اتحاد بین مسلمانان سخن گفت و خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد توجه به این مهم سبب نجات مسلمانان از بسیاری از دسیسه‌های دشمنان شده که البته باید این وحدت بیش از پیش تقویت شود.

وی تبعیت از ولی فقیه را عامل نجات جامعه اسلامی دانست و ابراز داشت: امروزه بسیاری از کشورهای همسایه با مشکلات متعددی دست به گریبان هستند که نبود ولایت عامل تمام بدبختی‌های آنها است.

* اثر نعمت ولایت با برخورداری از نعمت امت شایسته تکمیل می‌شود

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه اثر نعمت ولایت با برخورداری از نعمت امتی شایسته تکمیل می‌شود، بیان داشت: موفقیت امام خمینی و رهبر معظم انقلاب به خاطر تبعیت امت اسلامی از فرامین آنها بوده و به همین دلیل است که دشمن تاکنون نتوانسته هیچ غلطی بکند.

وی در ادامه به لزوم هوشیاری در مقابل دشمنان و هم‌صدا نشدن با مواضع آن هر چند به طور ناخواسته پرداخت و افزود: ارائه انتقادات و پیشنهادات سازنده یکی از ارکان موفقیت در هر جامعه‌ای به شمار می‌رود، ولی باید مواظب بود که در این بین و به صورت سهوی زمینه خرسندی دشمنان را فراهم نیاورند.

رئیس سازمان حج و زیارت استان همدان متذکر شد: برای مثال نماینده ولی فقیه در استان به عنوان امام جمعه وقتی راجع به موضوعی صحبت می‌کند نسبت به اهمیت آن علم و آگاهی دارد و نباید برای وی تعیین تکلیف کرد.

وی در پایان سخنانش مردمان را از انجام گناهان به ویژه غیبت منع کرد و اذعان داشت: باید همیشه رضای خدا را بر رضای مردم ارجح دانست مگر اینکه رضای خدا در رضایت مردم باشد.

انتهای پیام/ن10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول