اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد ارتحال امام (ره) البرز خبر داد

تامین امنیت کامل زائران حرم مطهر امام (ره) در البرز

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در استان البرز گفت: با تلاش دستگاه‌های مسئول مانند راهداری، راهنمایی و رانندگی و شورای ترافیک البرز، امنیت کامل زائران حرم مطهر در این استان تامین شده است.

تامین امنیت کامل زائران حرم مطهر امام (ره) در البرز

محمدرضا البرزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: سالانه ده‌ها هزار نفر از عاشقان ولایت و امامت برای حضور در مراسم سوگواری چهاردهم و پانزدهم خرداد راهی حرم مطهر می‌شوند که حفظ امنیت و سلامت این افراد از جمله مهم‌ترین وظائف ستاد ارتحال در سراسر کشور است.

وی تصریح کرد: در جلسات ابتدایی ستاد فوق در البرز با دعوت از مدیران نهادهای مسئول در این استان راهکارهای تحقق این مهم بررسی و هر دستگاه وظایفی را به صورت مشخص بر عهده گرفت.

* استفاده از خودروهای مناسب حمل و نقل عمومی برای انتقال زائران امام (ره)

دبیر ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در استان البرز با اشاره به انتقال بیش از 40 هزار نفر از مردم شهرستان‌ها و روستاهای مختلف این استان برای حضور در مراسم سوگواری چهاردهم و پانزدهم خرداد، گفت: برای این منظور سازمان پایانه‌ها وظیفه تامین بخشی از خودروهای مورد نیاز را بر عهده گرفت.

البرزی عنوان کرد: با توجه به اهمیت حفظ سلامت زائران امام (ره) این نهاد خودروهای بدون نقص حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس و مینی‌بوس را همراه با رانندگان کارآمد که دارای گواهینامه معتبر و همچنین برگه معاینه فنی خودرو بودند را در اختیار ستاد ارتحال استان قرار داده است.

* زائران امام (ره) از همراه داشتن غذای گرم خودداری کنند

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور ده‌ها تیم امدادی و پزشکی در طول مسیر حرکت کاروان‌های زیارتی به سمت حرم مطهر خبر داد و یادآور شد: این برنامه با هدف تامین سلامت عزاداران و سوگوارانی که از محورهای استان البرز تردد می‌کنند، طراحی شده است.

دبیر ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در استان البرز ابراز داشت: همچنین در طول مسیر پذیرایی از اعضای این کاروان‌ها انجام می‌شود و با توجه به شرایط جوی و مسیر طولانی از زائران خواسته‌ایم که تحت هیچ عنوانی غذای گرم با خود همراه نداشته باشند.

* ثبت‌نام برای اعزام به حرم مطهر در البرز همچنان ادامه دارد

البرزی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه چه تعداد از مردم این استان امسال در مراسم سوگواری چهاردهم و پانزدهم خرداد در حرم مطهر امام خمینی (ره) حضور خواهند داشت؟ گفت: با توجه به اینکه بخش مهمی از مردم استان البرز به صورت انفرادی در این مراسم شرکت می‌کنند، محاسبه تعداد دقیق زائران البرزی مقدور نیست.

وی متذکر شد: البته ما برای اعزام حدود 50 هزار نفر برنامه‌ریزی کرده و امکانات لازم از جمله خودرو برای حمل و نقل زائران و همچنین تامین مواد غذایی فراهم شده است.

البرزی در پایان اذعان داشت: با توجه به اینکه کاروان‌های فوق صبح روز چهاردهم خرداد از استان البرز به سمت حرم مطهر حرکت می‌کنند، ثبت نام از متقاضیان شرکت در این مراسم همچنان در مساجد و پایگاه‌های بسیج استان ادامه خواهد داشت و در این زمینه محدودیتی نداریم.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول