اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پورمحمدی:

بازرسی‌های مخل تولید ملی متوقف می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: کسانی که ادعا دارند در جایی بازرسی‌ها تولید ملی را با مشکل مواجه کرده، با مدرک و سند اعلام کنند تا این بازرسی‌ها در اسرع وقت متوقف شود.

بازرسی‌های مخل تولید ملی متوقف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی ظهر امروز در دومین همایش سلامت اداری استان آذربایجان‌شرقی در تالار جمهوری اسلامی فرمانداری تبریز اظهار کرد: از ابتدای امسال 400 برنامه برای حمایت از تولید و کار ملی در دستور کار بازرسی کل کشور قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه نقش و جایگاه بازرسی در حل مشکلات موجود بر سر راه تولید و کار مورد ارزیابی قرار گرفته، سعی می‌شود تا این امر در استان‌ها نیز در دستور کار قرار گیرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: افراد و دستگاه‌هایی که ادعا دارند جایی بازرسی‌ها در راستای رشد و رونق تولیدات ملی مشکل ایجاد می‌کند، با مدرک و سند اعلام کنند، تا در اسرع وقت نسبت به توقف این بازرسی‌ها اقدام شود.

پورمحمدی با اشاره به جایگاه صنعتی و تولیدی آذربایجان‌شرقی در سطح ملی گفت: در صورتی که امسال افزایش در عرصه‌های تولیدی- صادراتی و در کل اقتصادی استان صورت گیرد این امر حکایت از تحقق شعار سلامت اداری و عملکرد مناسب بازرسی در آذربایجان‌شرقی دارد.

وی ادامه داد: باید توجه داشت اقتصاد موفق و سالم با ارتقای سلامت اداری میسر می‌شود و با رانت‌خواری و اخلال‌های اقتصادی دستیابی به چنین موضوعی دور از دسترس است.

پورمحمدی سلامت اداری را رکن اساسی در ساماندهی نظام اجرایی کشور دانست که همه باید برای تقویت آن تلاش کنند.

وی به‌روز نبودن قوانین را انکارناپذیر دانست ولی در عین حال تاکید بر اجرای قوانین موجود کرد و گفت: در کنار اجرای قوانین و مقررات موجود در همه زمینه‌ها باید برای اصلاح، تقویت و به‌روز کردن آنها در دستور کار نهادهای ذیربط قرار گیرد.

پورمحمدی از تشکیل ستاد سلامت اداری در استان‌ها به‌عنوان گام اساسی در نظارت بر عملکرد ادارات یاد کرد و گفت: حضور نمایندگانی از قوای سه‌گانه، قوه‌ مجریه، قوه قضائیه و قوه مقننه آن را به شورای راهبردی و توانمند تبدیل کرده است.

وی همچنین ارتقای سلامت اداری را رشد تولید ملی و ارتقای سطح معیشت مردم عنوان و اظهار کرد: در این زمینه قوانین متعدد و خوب زیادی از جمله حمایت از حقوق مصرف‌کننده، سلامت اداری و حمایت از سرمایه‌گذاری داریم که عمل به هر یک از آنها در رشد و ارتقای سلامت اداری موثر است.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی علاوه بر اهداف معنوی، به‌دنبال مادیات نیز بوده و تلاش دارد سطح معیشت مردم ارتقا یابد، گفت: ارتقای معیشت و سطح رفاه مردم از جمله شعارهای محوری انقلاب اسلامی است که توسط رهبری نیز بارها طی سال‌های اخیر بر آن اصرار و تاکید شده است که موضوع اقتصادی نامگذاری سال‌ها نمونه‌ای از این حساسیت است.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول