اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

جذب بخش خصوصی از الزامات امروز شهرداری‌ها است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه نیازهای جدید شهرها برنامه‌ریزی‌های جدیدی را می‌طلبد، تصریح کرد: ‌جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از الزامات امروز شهرداری‌ها است.

جذب بخش خصوصی از الزامات امروز شهرداری‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی ظهر امروز در جمع مدیران ارشد شهرداری تبریز اظهار کرد: تعدد و گستردگی وظایف و مأموریت‌های شهرداری‌ها در عصر حاضر کارکردهای این نهاد مدنی را نیز تغییر داده و مدیران شهری ناگزیر از توجه و برنامه‌ریزی جدی در این حوزه هستند چراکه نیارهای جدید برنامه‌ریزی‌های جدیدی را می‌طلبند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود دستیابی به شهر و شهروندان خوب و منضبط را در گرو توجه و برنامه‌ریزی اساسی در حوزه مسائل اجتماعی شهروندان ارزیابی و خاطرنشان کرد: مدیران شهری باید با شناسایی و تشخیص نیازها، خواسته‌ها و مطالبات فرهنگی و اجتماعی شهروندان و شهر در راستای دستیابی به شهری قابل قبول و منظم حرکت کنند و این جز از طریق برنامه‌ریزی‌های کلان امکان‌پذیر نیست.

پورمحمدی همچنین از شهرداری‌ها به‌عنوان متولیان اصلی و محوری اداره، نگهداری و مدیریت شهر یاد و تصریح کرد: شهرداری‌ها با توجه به حجم بالای خدمات و وظایف یکی از خدماتی‌ترین لایه‌های مدیریتی کشور به‌شمار می‌روند و ضمن خدمات‌رسانی در حوزه‌ها و بخش‌های مختلفی چون حمل‌ونقل، فضای سبز، ساخت‌و‌ساز و توسعه شهری، زیباسازی و مبلمان شهری، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، نقش قابل توجهی در تحقق اهداف توسعه کشور دارند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در عین حال حمایت عملی از این نهاد مردمی را وظیفه تمام مردم، مسئولان و متولیان امر دانست و افزود: شهرداری‌ها بدون کمک و مشارکت مردمی قادر به ارائه خدمات حداکثری نیستند و باید از این مجموعه‌‌های بزرگ خدماتی حمایت همه‌جانبه صورت گیرد.

وی تلاش برای صیانت از بیت‌المال، ارائه خدمات حداکثری به شهروندان، تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و تسریع روند توسعه شهرها را ازجمله الزامات امروز مدیریت شهری کشور برشمرد.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول