اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با آغاز تعطیلات نیمه خرداد انجام شد

ورود خیل مسافران و گردشگران تابستانی به سرعین

خبرگزاری فارس: با آغاز تعطیلات نیمه خرداد خیل عظیمی از مسافران و گردشگران تابستانی با حضور در شهر سرعین و اردبیل قصد گذراندن تعطیلات نیمه خرداد را دارند.

ورود خیل مسافران و گردشگران تابستانی به سرعین

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این خیل مسافران و گردشگران که از روز پنج‌شنبه وارد شهرهای مختلف استان اردبیل شدند، همچنان ادامه دارد به طوریکه عصر امروز با آغاز تعطیلات دو روزه 14 و 15 خرداد موج جدیدی از مسافرت‌ها به شهر سرعین آغاز شده است.

در این شهر توریستی بسیاری از مسافران و گردشگران با برپایی چادرهایی در کنار خیابان‌ها به گذران تعطیلات و همچنین حضور در آب‌های گرم اقدام کرده ولی گرمای بیش از حد هوا در شهر اردبیل و سرعین بسیاری از مسافران و گردشگران را غافلگیر کرده است.

در چنین اوضاع و احوالی که گرمای بی‌سابقه‌ای در شهر اردبیل و سرعین حاکم است بسیاری از گردشگران با اجتناب از حضور در آب‌های گرم در مناطق دارای جاذبه‌های گردشگری استان حاضر شده و تعطیلات خود را سپری می‌کنند.

اما در این بین علاوه بر شهر سرعین بسیاری از گردشگران با گرمای هوا مقصد خود را به سمت فندقلوی نمین و برخی از مناطق دیدنی شهر تغییر دادند به طوریکه پراکندگی سفرها کاملا در این استان نمود و جلوه‌ای واقعی پیدا کرده است.

کوه سبلان نیز که همه ساله میزبان ده‌ها کوهنورد از سراسر ایران است این روزها میزبان مسافران گرمازده‌ای است که به خنکی فضای سبلان و قله رفیع آن روی آوردند و در حال استفاده از آب خنک دامنه این کوه هستند.

کوه سبلان به عنوان دومین قله مرتفع ایران با ارتفاع چهار هزار و 811 متر در 50 کیلومتری شهر اردبیل واقع شده که پهنه‌های آن پوشیده از گل‌های معطر رنگارنگ، دره‌های عمیق و سه تیغ کوه‌های چشم‌نوازی است که هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

به گزارش فارس، کوه سبلان دارای شش یخچال دائمی است که اطراف آن را برف سفید رنگ و یخ احاطه کرده است به طوریکه یخ و برف این یخچال‌ها به ندرت ذوب شده و به زیبایی این کوه افزوده است.

سه پناهگاه در مسیر صعود به قله سبلان به عنوان پناهگاه شمال‌شرقی، غربی و شمال‌غربی واقع شده و در اطراف آن آب‌های گرم مختلف جلوه‌گری می‌کند.

اما شهر خلخال نیز این روزها میزبان هزاران مسافر و گردشگر در آستانه تابستان است که برای گذراندن تعطیلات چند روزه به طبیعت زیبای بهاری خلخال روی آورده‌اند.

این مسافران و گردشگران که از دور و نزدیک به خلخال سفر کرده‌اند از تفرجگاه‌های خلخال به ویژه مناطق گردشگری ازناو، اندبیل و گردنه الماس و زیبایی‌های طبیعی این مناطق بهره می‌برند.

با وجود تعدد مسافران در خلخال گاه هتل‌ها و میهمان‌پذیرهای این شهر و اماکن اقامتی و پذیرایی جوابگوی میزبانی آنها نیست به همین خاطر بسیاری از مسافران خلخال با مساعد بودن شرایط آب و هوایی در پارک‌ها و بوستان‌های شهر مستقر شده و سفر خود را انجام می‌دهند.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل با اعلام این‌که در دو روز آینده از گرمای هوا کاسته می‌شود، اعلام کرد: با ورود یک سامانه بارشی در روزهای آینده از شدت گرما کاسته شده و یک وضعیت مطلوبی را در آب و هوای بهاری اردبیل شاهد هستیم.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول