اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

موضوع بیمارستان هشترود سریع‌تر حل و فصل شود

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: مدیریت ارشد استان از طریق وزارت بهداشت و وزارت راه و شهرسازی موضوع بیمارستان هشترود را پیگیری خواهد کرد تا در سریع‌ترین زمان ممکن این موضوع حل و فصل شود.

موضوع بیمارستان هشترود سریع‌تر حل و فصل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی از آبرسانی به بخش"نظر کهریزی" از توابع شهرستان هشترود خبر داد.

وی با بیان اینکه آب این طرح از سد سهند تامین خواهد شد، افزود: این طرح در راستای سیاست محرومیت‌زدایی و نگاه مبتنی بر عدالت‌ورزی دولت در سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و برای اجرای آن اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 700 میلیون تومان صرف خواهد شد.

بیگی در خصوص وضعیت بیمارستان هشترود نیز گفت: سال گذشته به جهت وضع بحرانی این بیمارستان، پنج میلیارد ریال در اختیار دانشگاه علوم پزشکی تبریز قرار گرفت تا شرایط را بهبود دهد ولی به‌علت اختلاف علوم پزشکی و مسکن و شهرسازی وقت این موضوع محقق نشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی ترجیح می‌داد مسکن و شهرسازی این کار را انجام دهد، افزود: موضوع این است که اعتبار این کار در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته و مخاطب ما دانشگاه است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه به هر حال آنچه اهمیت دارد پاسخ دادن به مطالبه مردم است، گفت: مدیریت ارشد استان از طریق وزارت بهداشت و وزارت راه و شهرسازی موضوع را پیگیری خواهد کرد تا در سریع‌ترین زمان ممکن این موضوع حل و فصل شود.

گزارش فارس حاکی است، رئیس بیمارستان امام حسین(ع) هشترود پیش از این گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هشترود اعلام کرد: تنها بیمارستان شهرستان هشترود در حال و وضعیت بحرانی تخریب قرار گرفته و دستور تخلیه بخش‌‌های اورژانس و اتاق عمل تنها بیمارستان هشترود را صادر کرده است.

بیمارستان امام حسین(ع) هشترود تنها بیمارستان شهرستان‌های هشترود، چاراویماق و بخش نظرکهریزی است.

این بیمارستان 96 تختخوابی که در سال 81 افتتاح شده هم‌اکنون در حال نشست ساختمان و ترکیدگی و شکاف روز به روز در، دیوارها و سقف است.

خلیل ساعی دبیر ستاد حوادث غیرمترقبه آذربایجان‌شرقی نیز در این‌باره به فارس گفت: بی‌شک هر بیمارستانی که نیاز به مقاوم‌سازی داشته باشد حوادث غیرمترقبه استان اعتبار لازم را در اختیار آن خواهد گذاشت تا این امر به‌صورت جدی و سریع اجرایی شود.

وی در زمینه مشکل تخریب بیمارستان هشترود افزود: تقریبا طی دو ماه گذشته و از اعتبارات سال 90 مبلغی بالغ بر 500 میلیون تومان برای مقاوم‌سازی بیمارستان هشترود در اختیار مسئولان امر قرار گرفت اما از اینکه الآن کار در چه مرحله‌ای است و‌ آیا اقدام به مقاوم‌سازی شده است یا نه، اطلاعی ندارم و دفتر فنی استانداری باید در این زمینه گزارش بدهد.

ساعی تصریح کرد: در این جا این سئوال باقی می‌ماند که چرا بیمارستانی که 10 سال از ساخت آن می‌گذرد اکنون دچار چنان بحران و تخریبی شده است که این وضعیت ناهنجار پدید آمد و بیماران و مردم هشترود را با مشکل مواجه کرده است.

وی گفت: ستاد بحران استان مسئول است که اعتبار لازم در اختیار دستگاه مربوطه برای هزینه‌های مقاوم‌سازی و رفع بحران بگذارد و پس از آن استانداری و دفتر فنی آن گزارش بدهند که هزینه اختصاص یافته به دستگاهی که درخواست مقاوم‌سازی داشته به‌درستی هزینه شده است یا نه.

گزارش فارس حاکی است، مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سوم خرداد سال 90 در بازدید از بیمارستان 96 تختخوابی امام حسین(ع) هشترود خواستار رفع نواقص این بیمارستان شده و اعلام کرد: این بیمارستان در سال 81 افتتاح شده ولی به‌علت وجود برخی نواقص به‌صورت قطعی تحویل وزارت بهداشت و درمان نشده است.

وی افزود: نواقص این بیمارستان را پیمانکار رفع نکرده و اکنون در خارج از کشور به‌سر می‌برد که باید نواقص این بیمارستان رفع شود.

دستجردی اضافه کرد: هم‌اکنون شکاف‌های وسیعی در دیوارها و کف این بیمارستان مشاهده می‌شود که وزارت مسکن و شهرسازی باید نسبت به جبران این نواقص اقدام کند.

بیمارستان 96 تختخوابی هشترود با زیربنای 14 هزار مترمربع در زمینی به مساحت 5.5 هکتار احداث شده است.

برای احداث این بیمارستان 50 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و طبق نظر کارشناسان برای رفع نواقص این بیمارستان 40 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول