اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی کرد

صادرات 1500 تن مغز بادام مامایی از چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‎شود در سال‌جاری یک‌هزار و 500 تن مغز بادام مامایی از این استان به خارج از کشور صادر شود.

صادرات 1500 تن مغز بادام مامایی از چهارمحال و بختیاری

حمیدرضا منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در حال حاضر 15 هزار هکتار از مجموع باغات این استان به کشت بادام مامایی اختصاص دارد.

وی با اشاره به میزان صادرات مغز بادام مامایی از این استان، گفت: در سال گذشته افزون بر یک‌هزار و 200 تن مغز بادام مامایی از این استان به خارج از کشور صادر شده است.

منصوری افزود: با توجه به سطح برداشت این محصول پیش‌بینی می‎شود در سال‌جاری این میزان صادرات به یک‌هزار و 500 تن افزایش یابد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح توسعه باغات بادام در این استان، گفت: محصول بادام مامایی از کیفیت مطلوبی برخوردار است، این استان نیز به عنوان بزرگ‌ترین قطب تولیدکننده بادام در کشور شناسایی شده است که این ظرفیت و توانایی ضرورت برنامه‌ریزی در راستای افزایش سطح صادرات بادام را بیش از پیش توجیه‌پذیر می‎سازد.

وی از آغاز کشت نشاء توت‌فرنگی در این استان خبر داد و گفت: تاکنون 90 هزار نشاء توت‌فرنگی در سطح 1.5 هکتار از اراضی شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و فارسان کشت شده است.

منصوری اضافه کرد: با توجه به شرایط اقلیم چهارمحال و بختیاری این استان مستعد کشت توت‌فرنگی است که در صورت برنامه‌ریزی، محصول با کیفیتی در این استان تولید و روانه بازار مصرف خواهد شد.

انتهای پیام/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول