اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی کهگیلویه:

آتش زدن بقایای کشاورزی بلای جان مراتع کهگیلویه شده است

خبرگزاری فارس: رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه گفت: تفکر غلط آتش زدن بقایای کشاورزی به منظور تقویت خاک با وجود اطلاع‌رسانی‌ها و توصیه‌های کارشناسان هنوز در جامعه کشاورزی ما وجود دارد.

آتش زدن بقایای کشاورزی بلای جان مراتع کهگیلویه شده است

مظفر شیردل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: در این مقطع زمانی با توجه به برداشت محصولات کشاورزی مانند گندم، جو و کلزا بعضی از کشاورزان اقدام به آتش زدن ته مانده‌های زراعی می‌کنند که در صورت رعایت نکردن موارد ایمنی احتمال بروز آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی فراوان است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه تصریح کرد: در سال‌های گذشته در اثر بی‌توجهی بعضی کشاورزان ما شاهد آتش‌سوزی در مراتع این شهرستان بوده‌ایم.

شیردل افزود: تفکر غلط آتش زدن بقایای کشاورزی به منظور تقویت خاک با وجود اطلاع‌رسانی‌ها و توصیه‌های کارشناسان هنوز در جامعه کشاورزی ما وجود دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه گفت: برای جلوگیری از این اقدام غیرکارشناسی کشاورزان که مشکلات عدیده‌ای نیز در پی دارد باید فکر اساسی کرد.

شیردل عنوان داشت: منابع طبیعی کهگیلویه برای جلوگیری از این کار جلسات مشترکی را با جهاد کشاورزی کهگیلویه و کشاورزان برگزار کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با تبلیغات و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها و جراید در این زمینه در سال جاری شاهد هیچ حریقی در عرصه‌های طبیعی نباشیم.

این مسئول اجرایی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری با بیان این نکته که مراتع و عرصه‌های طبیعی کهگیلویه به لحاظ دارا بودن پوشش گیاهی متراکم و علفی همواره دچار آتش‌سوزی‌های عمدی و سهوی می‌شود، اضافه کرد: یکی از نیازمندی‌های اساسی اداره منابع طبیعی کهگیلویه خودروها و دستگاه‌های اطفای حریق است.

وی عنوان کرد: ماموران منابع طبیعی کهگیلویه برای جلوگیری از هرگونه آتش‌سوزی در مراتع و اطفای حریق‌های احتمالی در حال گشت‌زنی مداوم در تمامی مناطق هستند.

این مسئول یکی از ظرفیت‌های بزرگ این شهرستان و در کل استان کهگیلویه و بویراحمد را همین مراتع و جنگل‌ها دانست و افزود: استان ما را به عنوان سرزمین چهار فصل در کشور می‌شناسند و اگر بخواهیم زمینه جذب گردشگر را فراهم کنیم راهی نیست مگر اینکه توجه بیشتری نسبت به حفظ و احیای این منابع داشته باشیم.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول