اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی خبر داد

اعطای 800 میلیارد تومان برای نوسازی مسکن روستایی آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه محدودیتی در پرداخت تسهیلات نوسازی مسکن روستایی وجود ندارد، گفت: تاکنون 800 میلیارد تومان برای نوسازی مسکن روستایی آذربایجان‌شرقی پرداخت شده است.

اعطای 800 میلیارد تومان برای نوسازی مسکن روستایی آذربایجان‌شرقی

صفر اصغری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: طرح ملی بهسازی مسکن روستایی یکی از طرح‌هایی اساسی است که با هدف مقاوم‌سازی مسکن‌های بی‌دوام و کم‌دوام روستایی در سطح کشور در حال اجراست.

وی افزود: تا آخر سال 1390 سهمیه مصوب استان آذربایجان‌شرقی از محل این طرح ملی 92 هزار و 656 واحد مسکونی بوده است.

اصغری اضافه کرد: تا به حال از طریق شعبات شهرستانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان‌شرقی برای تعداد 93 هزار و 797 نفر از متقاضیان تسهیلات وام مسکن روستایی پرونده تشکیل شده و تعداد 88 هزار و 83 نفر از متقاضیان برای اخذ وام به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین اطلاعات به‌دست آمده در شهرستان‌های بیست‌گانه استان آذربایجان‌شرقی 84 هزار و 367 نفر از متقاضیان وام مسکن روستایی با بانک‌های عامل قرارداد منعقد کرده و وام مصوب شده را با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت 12 ساله دریافت کرده‌اند.

اصغری گفت: درصد تحقق این طرح تا به حال در استان آذربایجان‌شرقی 91 درصد بوده است و 69 هزار و 658 نفر از دریافت‌کنندگان تسهیلات بانکی عملیات اجرایی ساختمان‌های خود را به پایان رسانده‌اند و برای آنها پایان‌کار صادر شده است.

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در استان آذربایجان‌شرقی 240 هزار واحد مسکونی روستایی وجود دارد، گفت: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا سال 1384 تعداد 25 هزار نفر از خانه‌های مسکونی روستائیان و عشایر با استفاده از تسهیلات بانکی بازسازی و مقاوم‌سازی شده و از سال 1384 تا آخر سال 1390 برای تعداد 93 هزار و 797 نفر از واجدین شرایط در روستاهای تابعه استان آذربایجان‌شرقی پرونده اخذ وام برای بازسازی و مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی تشکیل شده است.

اصغری تصریح کرد: تاکنون حدود 800 میلیارد تومان تسهیلات بانکی با کارمزد چهار درصد به متقاضیان وام مسکن روستایی در استان آذربایجان‌شرقی تامین و از طریق بانک‌های عامل پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای مصون ماندن از حادثه زلزله ضرورت دارد مسکن‌های کم‌دوام و بی‌دوام در روستاها و قشلاقات تابعه استان از فرصت استفاده کرده و به ادارات بنیاد مسکن در شهرستان‌های بیست‌گانه استان مراجعه کرده و با تشکیل پرونده نسبت به اخذ وام برای مقاوم‌سازی مسکن‌های خویش اقدام کنند.

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی همچنین با اشاره به طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی خاطرنشان کرد: از روستائیان استان انتظار داریم به‌علت ضرورت ایمن‌سازی خانه‌های روستایی در مقابل زلزله و حوادث طبیعی، از این فرصت به‌وجود آمده استفاده کرده و با مراجعه به شعبه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان‌ها از تسهیلات 12 میلیون تومانی نوسازی مسکن روستایی استفاده کنند.

اصغری با بیان اینکه 29 درصد جمعیت استان آذربایجان‌شرقی در روستاها زندگی می‌کنند، اظهار کرد: یک میلیون و 282 هزار نفر در دو هزار و 730 روستای استان زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول