اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهادکشاورزی نیشابور خبر داد

برداشت 1000 تن ریواس از کوهپایه‌های نیشابور

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی نیشابور از برداشت بیش از هزار تن ریواس در این شهرستان خبر داد.

برداشت 1000 تن ریواس از کوهپایه‌های نیشابور

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی نیشابور، رضا جباران اظهار کرد: دامنه رشته کوه‌های بینالود نیشابور دارای بهترین و مناسب‌ترین شرایط اقلیمی برای پرورش گیاه ریواس است.

وی ادامه داد: این محصول با ارزش، توسط کوهپایه‌نشینان در روستاهای میرآباد، برف‌ریز، بوژان، گرینه و شهرهای درود و خرو با رعایت مراقبت‌های خاص پرورش می‌یابد و هر ساله در اواسط بهار به بازارهای مصرف عرضه می‌شود.

وی افزود: بالغ بر 500 هکتار از مناطق کوهپایه‌ای شمال نیشابور دارای گیاه سبز ریواس بوده و در سال جاری با توجه به آب و هوای مناسب و بارندگی‌های مطلوب پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار حدود 2 هزار کیلوگرم محصول برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: از طریق کشت این گیاه خوراکی حدود 27.5 میلیارد ریال سود ناخالص عاید کشاورزان دست‌اندرکار کشت و پرورش ریواس می‌شود.

وی یادآور شد: ریواس علاوه بر مصرف تازه‌خوری، به‌ صورت خوشاب و شربت نیز تهیه و به بازار عرضه می‌شود که شربت ریواس، سوغات معروف شهرستان نیشابور است.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول