اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان‌رضوی:

65 درصد اعضای نظام مهندسی کشاورزی جویای کار هستند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان‌رضوی گفت: 65 درصد اعضای سازمان نظام مهندسی در جست‌وجوی کار هستند.

65 درصد اعضای نظام مهندسی کشاورزی جویای کار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد سمیعی صبح امروز در نشست مطبوعاتی که در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: هدف این سازمان این نیست که برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اشتغال ایجاد کند.

وی افزود: برنامه نسخه‌نویسی برای کودهای قابل استفاده کشاورزان و صدور پروانه دامداری برای تمام دامداران صنعتی و نیمه صنعتی ازجمله برنامه‌های کاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی در سال جاری است.

سمیعی در ادامه افزود: مهم‌ترین مشکل کشاورزی نبود بهره لازم از منابع و امکانات موجود بوده و متاسفانه بسیاری از افراد در سن 50 سالگی به دنبال کار در مزرعه‌ها و باغ‌ها هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان‌رضوی گفت: در انجام اقدامات کشاورزی باید هر چه زودتر پیوند قوی بین فارغ‌التحصیلان و بهره‌وران ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: قریب به 12 هزارنفر از فارغ‌التحصیلان کشاورزی عضو سازمان نظام مهندسی هستند که بیش از 10 هزار نفر از آنان دوره‌های آموزشی کارشناسی و کاردانی هستند.

سمیعی در ادامه به تعداد یک ‌هزار و 50 شرکت و موسسه فعال در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: تعداد 192 شرکت از این تعداد در بخش خدمات و فنی است.

وی گفت: ایجاد تدوین سیستم فهرست آیتم در کارگروه فضای سبز برای نخستین بار در ایران مطرح شد که بعد از پذیرش در وزارت مورد بهره‌برداری در کل فضاهای سبز قرار می‌گیرد.

سمیعی در ادامه هم‌چنین به اصلاح نژاد دام روستایی و نژاد بومی در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: تعداد 160 نفر از فارغ‌التحصیلان که از طریق آزمون مورد ارزیابی قرار بگیرند، برای طرح جدید هویت‌‌دار کردن دام سنگین پذیرفته می‌شوند.

وی افزود:در زمان هدفمند کردن یارانه‌ها برای جلوگیری از کاهش مصرف سوخت و انرژی کار مشترکی با مرغداران برای کمک‌های خوداشتغالی با همکاری تولید دامی و اتحادیه مرغداران انجام شد.

وی افزود: صدور پروانه گلخانه نیز به سازمان نظام مهندسی انتقال پیدا کرد و در کل استان نیز 320 بهره‌بردار مشغول به کار بوده که 42 درصد آنها بی‌سواد هستند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول