اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آمل:

بیشتر زکات در آمل به مرکبات و برنج تعلق می‌گیرد

خبرگزاری فارس: خطیب نماز جمعه آمل با اعلام اینکه در شهرستان آمل بیشتر زکات به مرکبات و برنج تعلق می‌گیرد، یادآور شد: باید به ماموران جمع‌آوری زکات آموزش‌های لازم داده شود تا به سر مزارع و باغات بروند.

بیشتر زکات در آمل به مرکبات و برنج تعلق می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حجت‌الاسلام محمدعلی رحمانی آملی بعدازظهر امروز در نخستین نشست شورای زکات این شهرستان در سال 91 اظهار داشت: خداوند در اکثر آیات بعد از فراخواندن به خداشناسی و نماز بلافاصله به بحث زکات تاکید می‌کند.

وی افزود: یکی از واجبات مالی اسلام زکات است و از نیازها و خواست‌های مشروع اجتماعی، بهره‌برداری از حداقل زندگی و زدودن فقر در جامعه اسلامی است.

رحمانی آملی با اعلام اینکه در شهرستان آمل بیشتر زکات به مرکبات و برنج تعلق می‌گیرد، یادآور شد: باید به ماموران جمع‌آوری زکات آموزش‌های لازم داده شود تا به سر مزارع و باغات بروند.

وی با اشاره به اینکه ملت ما امور واجب را می‌دانند و خودشان انجام می‌دهند ولی برای امور مستحبی باید فرهنگ‌سازی شود، تصریح کرد: باید زمینه‌های عملی کردن فرهنگ جمع‌آوری زکات را به شکل شایسته اجرا کنیم.

خطیب نماز جمعه آمل با اشاره به اینکه زکات واجب به 9 چیز تعلق می‌گیرد، خاطرنشان کرد: نباید به مردم اجبار شود تا زکات خود را بپردازند زیرا در این امر وجوبی و اجباری نیست.

رحمانی آملی خاطرنشان کرد: باید در تقسیم زکات در بین مناطق و محرومان بسیار توجه شود تا مردم تقسیم عادلانه زکات را مشاهده کنند زیرا در این صورت وقتی مردم ببینند این اموال در موارد به حقی مصرف می‌شود بیشتر به پرداخت آن ترغیب می‌شوند.

وی با اعلام اینکه زکات پاک‌کننده اموال است، بیان داشت: این مهم جوازی برای موجودی انسان‌ها است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آمل نیز در این نشست یادآور شد: در جامعه ما مردم محتاج و نیازمند زیاد هستند که با زکات می‌توان از بخش زیادی از فقر و نداری در جامعه کاست.

حجت‌الاسلام محمد قنبری تصریح کرد: باید این امر از دغدغه‌های مسئولان نظام اسلامی برای فراهم آوردن فضایی برای کاهش فقر و فاصله طبقاتی باشد.

وی در پیشنهادی اذعان داشت: معمولا امسال فصل برداشت برنج با دهه سوم ماه مبارک رمضان توام می‌شود که قصد داریم با آموزش روحانیون مساجد در بخش شهری و روستایی و استفاده از آنها، در منابر مساجد تبلیغ زکات و فایده‌های آن در زندگی اجتماعی و اخروی شود تا با این روش تبلیغی بیشتر مردم به پرداخت آن روی آورند.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول