اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی خبر داد

تربیت 1000 حافظ قرآنی در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در مورد فعالیت‌های حوزه قرآنی این اداره گفت: تربیت یک هزار حافظ پنج جزء قرآنی در صدر برنامه‌های این اداره قرار دارد.

تربیت 1000 حافظ قرآنی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، علی داننده  عصر امروز در حاشیه همایش انتخاب تاریخی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: باید جوانان نسل امروزی با شخصیت وجودی مقام معظم رهبری آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه ابعاد انتخاب تاریخی مقام معظم رهبری باید به مردم تبیین شود افزود: دشمنان اسلام با پایان عمر حضرت امام راحل از پایان راه آن امام سخن می‌گفتند و رویای نابودی نظام مقدس را در سر داشتند که انتخاب تاریخی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ادامه عمر انقلاب و نظام اسلامی را تضمین کرد.

داننده از انعقاد قرارداد برای تولید 17 فیلم مستند 50 دقیقه‌ای از زندگی علمای آذربایجان خبر داد و گفت: از جمله اهداف تولید این فیلم‌های مستند، شناساندن گنجینه‌های عظیم فقهی و مذهبی شیعه به مردم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری کنگره بزرگ آیت‌الله قاضی به منظور شناساندن ابعاد شخصیتی این عارف بزرگ به نسل جوان نیز نام برد.

داننده همچنین از معرفی علمای آذربایجان به مردم در موزه 6 هزار و 500 مترمربعی خبر داد و یادآور شد: جوانان باید با ابعاد زندگی علما و فرهیختگان گذشته خود مانوس باشند و از آنها الگو بگیرند.

وی در مورد فعالیت‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه قرآنی گفت: تربیت بیش از یک‌هزار حافظ پنج جزء قرآنی در صدر برنامه‌های این اداره قرار دارد.

داننده یادآور شد: وظیفه ذاتی ارشاد مقابله با جریان‌هایی است که با صرف هزینه‌های هنگفت درصدد انحراف فکری و عقیدتی جامعه هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اذعان به اینکه زمانی ارشاد مأمن و پناهگاه افکار انحرافی بوده و منبع مالی آنها را تامین می‌کرد، تصریح کرد: پاک کردن ذهن‌های سلیم و ایجاد اعتماد مجدد بین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با علما و اندیشمندان دلسوز جامعه ضروری است.

داننده با اشاره به موفقیت فیلم قلاده‌های طلا در کشور تاکید کرد: انتظار به‌حق مردم و علما تولید فیلم‌ها و کتاب‌های ارزشمند و مفیدی برای اعتلای فرهنگی و اخلاقی جامعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه تئاتر نیز این اداره از هنرمندانی که نمایشنامه‌هایی با الهام از کتاب نورالدین پسر ایرانی و خاک‌های نرم کوشک بنویسند حمایت مالی 20 میلیون ریالی خواهد کرد.

داننده با قدردانی از شورای فرهنگ عمومی و امام جمعه سراب برای برگزاری همایش انتخاب تاریخی گفت: باید با ایجاد پرسش‌هایی در مورد عظمت این انتخاب ارزشمند مجلس خبرگان زمینه بررسی و تبیین این موضوع مهم را فراهم آوریم.

وی افزود: برای این همایش بیش از 250 اثر ارزشمند به قلم نویسندگان و محققان دریافت شده که 12نفر به‌عنوان نفرات برتر مورد قدردانی قرار گرفتند.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول