اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شبکه بهداشت فیروزکوه:

موردی از تب کریمه ‏کنگو در فیروزکوه مشاهده نشد

خبرگزاری فارس: سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه تاکنون موردی از تب کریمه‏کنگو در این شهرستان مشاهده نشده است، خواستار جلوگیری از کشتارهای غیرمجاز شد.

موردی از تب کریمه ‏کنگو در فیروزکوه مشاهده نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، فریبا ملاجعفری عصر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان فیروزکوه، در تشریح تب خون‏ریزی دهنده کریمه کنگو اظهار کرد: این بیماری، حاد، تب‏آور و خون‏ریزی‏ دهنده‌ است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون، ترشحات و لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.

ملاجعفری ادامه داد: مخزن ویروس در طبیعت اصولاً کنه‌ها هستند و گاو، گوسفند و بز به عنوان مخزن کنه محسوب می‏شوند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: این ویروس از طریق تماس مستقیم با خون یا ترشحات بیمار، لاشه حیوان آلوده و به خصوص به قصاب‏ها و سلاخ‏ها منتقل شده و سبب ایجاد همه‌گیری‌های ناگهانی می‌‏شود.

وی بر لزوم نظارت بر کشتارگاه‏ها از سوی دامپزشکی تأکید کرد و افزود: باید از وقوع کشتارهای غیرمجاز در شهرستان فیروزکوه جلوگیری به عمل آید.

ملاجعفری گفت: تاکنون موردی از شیوع این بیماری در منطقه فیروزکوه گزارش نشده است، اما باید نسبت به پیشگیری از این بیماری و آموزش راه‏های مقابله با آن اقدامات لازم صورت پذیرد. 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه گفت: این بیماری در فصول گرم سال و به ویژه از انتهای فروردین تا اواخر شهریور که زمان رشد و تکثیر کنه‌هاست، شیوع پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: پرندگان به این بیماری مقاوم هستند، اما می‌توانند با پخش کنه‌های آلوده موجب همه‏گیر شدن بیماری شوند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه همچنین خواستار فعال شدن ستاد حوادث غیر مترقبه در شهرستان فیروزکوه، رسیدگی به تخلفات بهداشتی به صورت خارج از نوبت از سوی نیروی انتظامی، ملزم کردن شهرداری‏ها به جمع‏آوری کشتارگاه‏های غیر مجاز و جلوگیری از ذبح حیوانات به صورت غیر استاندارد شد.

ملاجعفری در تشریح عوامل این بیماری بیان کرد: معمولاً تا روز چهارم علائم غیر خون‏ریزی مانند تب، سردرد، احساس سرما، خستگی، درد عضلانی، پرخونی صورت، پرخونی چشم، استفراغ و دردهای بالای معده مشاهده می‏شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: افت ضربان قلب و فشار خون از دیگر علائم تب کریمه کنگو است.

وی نصب تابلوهای هشداردهنده در سطح شهر و روستاها، تشدید نظارت بر تهیه و توزیع مواد غذایی، اطلاع‏رسانی به صاحبان صنایع تولید مواد غذایی و اطمینان حاصل کردن از سلامت کارگران را از جمله اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو در سطح شهرستان فیروزکوه برشمرد.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول