اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه قم:

رفتار برخی در جامعه خلاف رفتار شهداست/ حفظ حجاب مهم‏ترین توقع شهیدان است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه قم گفت: امروز ادامه راه شهدا، حضور در مسیر ولایت است و همه ما و مسئولان زمانی می‌توانیم مؤثر باشیم که سربازی در رکاب امام خامنه‏ای شویم.

رفتار برخی در جامعه خلاف رفتار شهداست/ حفظ حجاب مهم‏ترین توقع شهیدان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏الاسلام علی انواری عصر امروز در یادواره 74 شهید شهر کلاته‏خیج که در حسینیه اعظم این شهر و با حضور مردم و بسیجیان برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدا و مراسم و حماسه‏های دفاع مقدس، یاد امام و شهدا را در دل زنده می‏کند.

وی با بیان اینکه باید دانست که امام چه کسی بود و چه ‏کار کرد، افزود: امام خمینی(ره) بین تمام مسلمانان جهان و ملت‏ها از جایگاه والایی برخوردار است و ما به برکت انقلاب و امام خمینی(ره) امروز در بهترین شرایط قرار گرفته‏ایم و به همین دلیل، انقلاب اسلامی منشأ بیداری ملت‏های جهان است.

استاد حوزه و دانشگاه قم ادامه داد: برپایی این‌گونه یادواره‏ها علاوه بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، باعث ترویج آرمان‏های آنان در بین نسل جدید خواهد شد.

انواری خاطرنشان کرد: تکریم شهدا و معرفی آنها به نسل جوان به منظور سرلوحه و اسوه‏ عملی قرار دادنشان در همه عرصه‏های زندگی لازم و ضروری است.

وی تصریح کرد: تداوم راه شهدا و حرکت در مسیر آنها و نیز تمسک جستن به ریسمان الهی ولایت، همواره دشمن را از هر گونه تعرض و زیاده‏خواهی مأیوس کرده است.

استاد حوزه و دانشگاه قم، تقویت مبانی دینی و ترویج روحیه ایثار و شهادت در جامعه را کلید حل بسیاری از مشکلات کنونی جامعه به شمار آورد.

انواری برگزاری یادواره‏های شهدا و تجلیل از ایثارگران را تلنگری برای افراد جامعه دانست و گفت: مطالعه سیره‏ شهدا و پیاده‏سازی آن در جامعه موجب می‏شود تا بتوانیم خود و جامعه را حفظ کنیم.

وی اضافه کرد: شهدا دو مطلب از ما خواستند و آن اطاعت از خدا و ولی‌امر مسلمین یعنی ولی‏فقیه بود و همه آنان در وصیت‏نامه‏های خود می‏نوشتند که در کارها خدا را فراموش نکنید و امام را تنها نگذارید.

استاد حوزه و دانشگاه قم ادامه داد: وظیفه ما در این مسیر بسیار سنگین و خطیر است و باید از خون‏های شهدا دفاع کنیم و بسیجیان نیز باید مروج پیام شهدا باشند.

انواری خطاب به حاضران گفت: حرمت خون شهدا را نگه دارید تا فردای قیامت شرمنده شهدا نباشید.

وی افزود: متأسفانه رفتار برخی در جامعه برخلاف رفتار شهداست، چرا که شهدا برای اسلام و احکام اسلامی تلاش کردند ولی تعدادی از افراد، احکام اسلامی و مهم‏ترین پیام شهدا که حفظ حجاب و حیا بوده است را زیر پا گذاشته‏اند.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول