اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا شب در قم صورت می‌گیرد

برگزاری مراسم سالگرد آیت‌الله مشکینی‌ در مسجد اعظم

خبرگزاری فارس: مراسم بزرگداشت پنجمین سالگرد ارتحال آیت‌الله علی‌اکبر مشکینی امام جمعه فقید قم فردا شب در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم سالگرد آیت‌الله مشکینی‌ در مسجد اعظم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم در اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که به‌ مناسبت پنجمین سالگرد رحلت حضرت آیت‌الله حاج شیخ علی‌اکبر مشکینی‌ صادر شده آمده است:‌ خاطره جانسوز رحلت عالم جلیل‌القدر و فقیه وارسته مرحوم آیت‌الله حاج شیخ علی‌اکبر مشکینی(ره)، اندوه گرانی است که گستره دل‌ها را فرا گرفته و روان عاشقان را داغدار ساخته است. آن مفسر برجسته قرآن و معلم بزرگ اخلاق، در طی سال‌های عمر خود کوشید تا با حسن رفتار و شیوایی گفتار، دل‌های توده‌های مردم را عاشق اسلام عزیز سازد و اخلاق انبیاء‌ و اولیای الهی را در جامعه گسترش دهد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است:‌ محفل درس اخلاق او آکنده از معنویت و عشق و ارادت به حضرت صاحب الزمان(عج) بود و با خطبه‌های دلنشین نماز جمعه همه را به تقوای الهی و پرهیزگاری دعوت می‌کرد، همچنین آن مجاهد بزرگ از نخستین یاران امام عزیز در نهضت بزرگ اسلامی‌‌ به‌ شمار می‌آید و تا آخرین لحظات عمر خود نیز همواره مدافع انقلاب و ارزش‌های آن به ‌ویژه اصل مترقی ولایت فقیه بود.

در بخش دیگری از این اطلاعیه تصریح شده است: آن ایامی که در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حاضر می‌شد، رزمندگان اسلام را از کوثر کلمات خویش سیراب می‌ساخت و به بذل جان در راه خدا تشویق می‌کرد و آن گاه که بر کرسی ریاست مجلس خبرگان رهبری تکیه می‌زد، تواضع و فروتنی را به یاد همگان می‌آورد. آری آن فقیه وارسته و آن معلم بزرگ اخلاق، سرمشق خوبی برای طلاب و روحانیان و دیگر اقشار ملت شریف ایران بود.

در پایان این اطلاعیه آمده است: در پنجمین سالگرد رحلت ایشان با حضور مراجع عظام تقلید، علماء، طلاب و عموم مردم شریف برای تعظیم شعائر اسلامی گردهم می‌آییم و یاد و خاطره آن عارف الهی را گرامی می‌داریم.

شایان ذکر است این مراسم از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مجلس خبرگان رهبری، شورای عالی حوزه‌های علمیه، مرکز مدیریت‌ حوزه‌های علمیه، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، جامعه روحانیت مبارز، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، مؤسسه دارالحدیث، جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه و بیت حضرت آیت‌الله مشکینی(ره) پنجشنبه 18 خرداد ماه مصادف با شانزدهم رجب المرجب 1433 بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول