اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کردستانی‌ها بهار امسال 8 روز هوای پاک استشناق کرده‌اند

ارتقای 20 درصدی پایش آلاینده‌های محیطی در کردستان

خبرگزاری فارس: معاون محیط انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست کردستان از ارتقای 20 درصدی پایش آلاینده‌های محیطی در سال‌جاری در این استان خبر داد.

ارتقای 20 درصدی پایش آلاینده‌های محیطی در کردستان

آرمان عمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، به برنامه‌های دردست اجرای محیط زیست استان در سال‌جاری اشاره و اظهار کرد: ارتقای پایش آلاینده‌های محیطی با تاکید بر بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته و افزایش ایستگاه‌های سنجش آلودگی امسال در استان صورت می‌گیرد.

وی رسیدگی به وضعیت نابسامان پسماند در استان را از اولویت‌های امسال این اداره‌‌کل خواند و ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال‌جاری اتمام دفن غیربهداشتی پسماند را در اکثر شهرهای استان جشن و پسماند بهداشتی را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: تهیه طرح جامع کاهش آلودگی هوا، نظارت بر مراکز معاینه فنی خودروها و افتتاح سامانه پایش آنلاین و افزایش 10 درصدی فضای سبز در شهرستان‌های استان از دیگر برنامه‌های محیط زیست کردستان در سال‌جاری است.

معاون محیط انسانی حفاظت محیط زیست کردستان از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل را در سال‌جاری کاهش 20 درصدی صنایع آلاینده ذکر کرد و گفت: امسال توسعه و افزایش استفاده از انرژی پاک و نو در دستور کار قرار می‌گیرد.

عمیدی خاطرنشان کرد: حذف آزبست و تعیین خسارت‌های ناشی از ریزگردها نیز از دیگر برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان در سال 91 است.

وی بیان داشت: هم‌اکنون 50 درصد فاضلاب انسانی در شهرهای سنندج، قروه و سقز تصفیه می‌شود و در بقیه شهرها نیز کار احداث تصفیه‌خانه آغاز شده و دارای پیشرفت فیزیکی بالایی نیز هستند.

وی عنوان کرد: متاسفانه در بخش تصفیه فاضلاب روستایی تاکنون اقدام مناسبی صورت نگرفته است که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد کار و تلاش بیشتر در این حوزه باشیم.

مردم کردستان در بهار امسال 8 روز هوای پاک را استشناق کرده‌اند

معاون محیط انسانی حفاظت محیط زیست کردستان به وضعیت هوای استان در سال‌جاری اشاره کرد و اظهار داشت: در فروردین‌ماه جاری 25 روز با آلودگی کم و 6 روز با هوای پاک داشتیم.

عمیدی تصریح کرد: اردیبهشت‌ماه نیز شاهد 2 روز هوای پاک، 24 روز آلودگی کم، 2 روز ناسالم و 3 روز خطرناک در استان بودیم.

وی با بیان اینکه در 11 روز اول خردادماه هوای سالم در استان نداشتیم، یادآور شد: در خرداد 2 روز آلودگی کم، 6 روز ناسالم و یک روز بسیار ناسالم و 2 روز خطرناک داشته‌ایم.

محیط زیست به تنهایی قادر به مقابله با ریزگردها نیست

وی افزود: محیط زیست به تنهایی قادر به مقابله با ریزگردها نیست و این وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی است.

معاون محیط انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: بر اساس دستورالعمل مقابله با آلودگی هوا وظایف ارگان‌ها مشخص شده و باید در این راستا گام بردارند.

عمیدی با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در انعکاس میزان آلودگی هوا در استان کردستان بیان داشت: امسال کردستان در شرایطی بالاترین آلودگی را در مقایسه با سایر استان‌های کشور داشت ولی متاسفانه در رسانه ملی نامی از کردستان ذکر نشد.

وی در پایان عنوان کرد: باید رسانه ملی به منظور اطلاع‌رسانی و آگاهی عموم مردم وضعیت تمامی استان‌ها را اعلام کند و تنها به تعدادی از استان‌ها اکتفا نکند.

انتهای پیام/س10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول