اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبادان:

تغییر قبله مسلمانان پیامد عهدشکنی یهودیان با پیامبر بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبادان گفت: پیامد عهدشکنی یهودیانی که در زمان حکومت پیامبر از تعامل ایشان با خود سوءاستفاده کردند تغییر قبله برای مسلمانان بود.

تغییر قبله مسلمانان پیامد عهدشکنی یهودیان با پیامبر بود

آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: تغییر قبله مسلمانان از بیت‌المقدس به مکه در پانزدهم رجب سال دوم هجری به وقوع پیوست و نقطه روشنی را برای تاریخ اسلام ثبت کرد.

وی افزود: پیروان ادیان آسمانی همگی در یک سری از اصول مانند خداشناسی، معاد، ایمان و وحدت، همچنین در بسیاری از تابوها و امور حلال و حرام اشتراک دارند که باعث همبستگی ادیان و نزدیکی فرهنگ‌های مختلف به یکدیگر می‌شود.

امام جمعه آبادان تصریح کرد: زمان ورود پیامبر اسلام به مدینه چون یهودیت دینی آسمانی بود و با پیروانش ارتباط حسنه برقرار کرده و آنان را برای اجرای امور دینی و فرهنگی خود آزاد گذاشتند.

وی ادامه داد: از جمله قوانینی که حضرت محمد (ص) اجازه داد مسلمانان به‌منظور همزیستی با یهودیان اجرا کنند ازدواج پسران مسلمان با دختران یهودی، رفت و آمد مسلمانان با یهودیان و حرام کردن شیر و پیه شتر در آن مقطع زمانی بود.

محمدی اصفهانی خاطر نشان کرد: از آنجا که بعضی از یهودیان دارای روحیه صهیونیستی یعنی نژادپرستی، اشغالگری و توسعه‌طلبی بودند باعث از میان رفتن تعاملات ایجاد شده و در نهایت تغییر قبله مسلمانان شدند.

امام جمعه آبادان در پاسخ به چگونگی اقدامات یهودیان برای تغییر قبله مسلمانان گفت: آنها این پرسش را از پیامبر داشتند که اگر شما رسول خدا هستید چگونه از نسل یهودیان انتخاب نشده‌اید؟

وی افزود: همچنین اهانت به پوشش یک زن مسلمان و توطئه برای سنگ‌اندازی به پیامبر که باعث نزول آیه شریفه بر ایشان و فرمان جدایی موضع و جهتشان را از یهودیانی که عدالت و انصاف را برنمی‌تابند، شد.

محمدی اصفهانی خاطر نشان کرد: از تاریخ دوم هجرت نمازگزاران مسلمان به سمت کعبه تغییر قبله داده و حضرت محمد(ص) موضع خود را نسبت به یهودیان تغییر و شکست سخت سیاسی و فرهنگی را بر آنها تحمیل کردند.

وی در خصوص پیامدهای این تغییر برای یهودیان گفت: مهمترین پیامد که در تاریخ یهودیت باعث ضعف آنها در همه زمان‌ها همچون معاصر شد همانا تغییر قبله برای مسلمانان بود.

امام جمعه آبادان در پایان گفت: اما می‌توان از تبعات دیگر این تغییر را تبعید یهودیان به منطقه " اذرعات"، جنگ با آنها و فتح قلعه محل زندگی یهودیان مدینه، مصادره اموال، منع ازدواج پسران مسلمان با دختران یهودی و حلال شدن شیر و پیه شتر برای مسلمان‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول