اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری شهرستان بناب:

بیشترین تعداد زندانیان مربوط به جرائم راهنمایی و رانندگی است

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری شهرستان بناب گفت: بیشترین تعداد زندانیان مربوط به جرائم راهنمایی و رانندگی، نداشتن گواهینامه رانندگی و بیمه شخص ثالث است.

بیشترین تعداد زندانیان مربوط به جرائم راهنمایی و رانندگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، سهراب اقبالی‌نیا ظهر امروز در نشست بررسی راه‌های کاهش نقاط حادثه‌خیز با بیان اینکه براساس آمار ستاد دیه بیشترین تعداد زندانیان مربوط به جرائم راهنمایی و رانندگی و افراد فاقد گواهینامه رانندگی و یا بیمه شخص ثالث هستند، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر 50 هزار میلیارد ریال از محل بیت‌المال دیه پرداخت شده است که این کار علاوه بر مخدوش کردن امنیت عمومی، بیت‌المال را نیز هدر می‌دهد.

وی ادامه داد: با وجود آنکه در 10 سال گذشته میزان خودروها در کشور چهار برابر افزایش یافته است، اما بسترهای لازم برای کنترل و تردد اصولی خودروها صورت نگرفته است.

رئیس دادگستری بناب همچنین با اشاره به اینکه 70درصد تصادفات در اثر بی‌دقتی رانندگان وسایط نقلیه صورت می‌گیرد، افزود: اقدامات هشداردهنده و کنترل‌کننده از جمله نصب دوربین‌های مداربسته و حضور فیزیکی پلیس در اماکن پرتردد از ضروریات و عوامل بازدارنده است.

25 سازمان دولتی در پیشگیری از جرائم و تخلفات نقش دارند

وی از دخیل بودن 25 سازمان دولتی در پیشگیری از جرائم و تخلفات خبر داد و گفت: متأسفانه فقط نیروی انتظامی و دستگاه قضایی عملاً در صحنه حضور دارند و بقیه نهادها به نوعی سهل‌انگاری می‌کنند.

اقبالی‌نیا از پلیس راهنمایی و رانندگی خواست تا سهم کوتاهی سازمان‌های ذیربط در حوادث و تصادفات را مشخص کرده و خودروهای فاقد بیمه‌نامه و گواهینامه رانندگی توقیف شوند.

وی سپس به ایجاد سرعت‌گیرهای غیر ضروری در سطح خیابان‌های شهرستان که موجب وارد شدن خسارات متعدد به خودروهای مردم می‌شوند، اشاره کرد و از شهرداری خواست تا نسبت به جمع‌آوری سرعت‌گیرهای غیرمجاز و غیرضروری اقدام کنند.

رئیس اداره راه و شهرسازی بناب نیز در این نشست با اشاره به اینکه احداث پل روگذر به‌طول 600 متر در میدان معلم این شهرستان ضرورت منطقه بوده است،‌ گفت: پیمانکار مجری این طرح هم‌اکنون در اجرای طرح از برنامه زمان‌بندی خود جلوتر است.

محمد سلیمانی‌فر افزود: برای اجرای این پل که ظرف 24 ماه انجام ساخته می‌شود، 170 میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

وی تنها مشکل اجرای این طرح را عدم همکاری راهنمایی و رانندگی شهرستان با مجری این طرح اعلام کرد و گفت: گاهاً عدم هماهنگی و یا ناهماهنگی در همکاری باعث بروز مشکلاتی در روند اجرای این طرح می‌شود.

سلیمانی با بیان اینکه شهرستان بناب از نظر راه دارای شرایط مناسبی است؛ افزود: طی دو روز آینده احداث پل زیرگذر ورودی جاده روستای«روشت بزرگ» با 7 میلیارد ریال اعتبار آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول