اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت تبلیغات اسلامی گچساران

اصناف گچساران با احکام کسب روزی حلال آشنا شدند

خبرگزاری فارس: به همت اداره تبلیغات اسلامی گچساران اصناف این شهرستان با حضور در کلاس‌های احکام تجارت با اخلاق، آداب و احکام کسب و کار آشنا شدند.

اصناف گچساران با احکام کسب روزی حلال آشنا شدند

حجت‌الاسلام سید عبدالرحیم ملکوتی‌اصل ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: کسب و تجارت از روابط کهن اجتماعی بوده و دارای اهمیت فراوانی بوده و اسلام برای سالم‌سازی و پویایی روابط کسب و کار دستورات ویژه‌ای دارد.

وی توصیه‌های اخلاقی در تجارت و مجموعه‌ای از بایدها و نبایدهای شرعی را از دستورات مهم و مورد تأکید دین اسلام در زمینه تجارت عنوان کرد.

ملکوتی‌اصل افزود: این دستورات تصویری زیبا از تجارت اسلامی را پیش روی کسبه و تجار قرار داده است.

* حضور 1500 نفر از اصناف گچساران در کلاس‌های احکام تجارت

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران بیان داشت: کلاس احکام شرعی ویژه اصناف و بازاریان گچساران در این شهرستان برگزار شد.

ملکوتی‌اصل افزود: افزون بر یک‌هزار و 500 نفر از اصناف گچساران در کلاس‌های احکام حضور داشتند و در زمینه اخلاق، آداب و احکام کسب و کار آموزش داده شدند.

وی عنوان داشت: در این کلاس‌ها در زمینه اهمیت اقامه نماز در محل کسب و ثواب فرد نمازگزار و مسائل و احکام مربوط به روزه، ربا، مضاربه، خمس، زکات، احتکار، مکروهات کسب و تجارت، گران‌فروشی و احکام قسم در تجارت و دیگر موضوعات مهم و مورد نیاز آموزش‌های لازم ارائه شد.

ملکوتی‌اصل افزود: در این کلاس‌ها کتاب کاسب بهشتی نیز از سوی اداره تبلیغات اسلامی گچساران به اصناف اهدا شد.

وی ابراز داشت: توجه به مسائل اخلاقی و احکام کسب نقش مهم و مؤثری در سامان‌دهی، سالم‌سازی و رشد فعالیت‌های اقتصادی و کاهش تضادها و تنش‌های اجتماعی دارد.

ملکوتی‌اصل خاطرنشان کرد: کسانی که در مسیر کسب و تجارت هستند باید با ارزش‌ها، ضدارزش‌ها، حلال و حرام‌ کسب و کار و تجارت آشنا شوند.

وی گفت: اسلام برای به وجود آمدن صداقت و رضایت در روابط اقتصادی میان افراد و برای تأمین مصالح فردی و اجتماعی، احکام و قوانینی درباره کسب و تجارت مقرر کرده است.

* آمادگی تبلیغات اسلامی در برگزاری کلاس‌های احکام برای ادارات

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران هدف از برگزاری این کلاس‌ها را آشنایی بیشتر اصناف با مسائل شرعی خرید و فروش و رعایت حریم شرعی و صداقت در فروش عنوان و تصریح کرد: کلاس‌های آموزشی اصناف گچساران در 30 جلسه برای صنوف مختلف این شهرستان برگزار شد.

ملکوتی‌اصل با اشاره به آموزش اصناف توسط روحانیون سازمان تبلیغات عنوان داشت: تبلیغات اسلامی گچساران آماده برگزاری کلاس‌های احکام برای سایر ادارات و نهادهای این شهرستان است.

وی از مسئولان ادارات و نهادها و مراکز آموزشی خواست تا زمینه لازم را برای آشنایی هرچه بیشتر کارمندان و پرسنل و دانشجویان با احکام و مسائل شرعی فراهم آورند.

انتهای پیام/ع10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول