اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شاهرود:

کسبه احکام خرید و فروش حلال را به کار گیرند/ آموزش فقه بازار ضرورت دارد

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان شاهرود تأکید کرد: کسبه باید در برهه کنونی احکام خرید و فروش حلال را بیش از هر زمان دیگری به کار گیرند و آموزش "فقه بازار" امروز ضرورت دارد.

کسبه احکام خرید و فروش حلال را به کار گیرند/ آموزش فقه بازار ضرورت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏الاسلام حسین قرغی عصر امروز در همایش آموزش فقه بازار در شاهرود اظهار داشت: کسبه و بازاریان باید احکام خرید و فروش را آموخته و در امور خود آن را به کار بگیرند.

وی گفت: یادگیری فقه بازار و شناخت معاملات حلال و حرام موجب می‏شود تا بازاریان طبق اسلام و قوانین آن عمل کرده و خدای نکرده عمل حرامی انجام ندهند.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان شاهرود افزود: آموزش فقه بازار فرصت مناسبی برای یادگیری و عمل به احکام صحیح اسلامی و درک معامله و کسب حلال است.

غرقی در این همایش که با حضور 30 نفر از بازاریان در مسجد بازار شاهرود برگزار شد، در خصوص غَش در معامله و احکام آن مباحثی را ارائه کرد.

وی همچنین با اشاره به ماه رجب و برکات این ماه گفت: حقیقت ماه رجب این است که روح خود را با گرفتن روزه و خواندن نمازهای مستحبی، ذکر گفتن و خواندن قرآن صفا دهیم و محبت دنیا را از قلب خود بیرون کنیم.

غرقی تصریح کرد: 28 رجب سالگرد اقامه نخستین نماز جماعت به امامت رسول اکرم (ص) و حضور امام علی (ع) و خدیجه کبری (س) است که بعد از بعثت پیامبر برگزار شد و این روز باید توسط مساجد که سنگرهای اقامه نماز جماعت هستند، گرامی داشته شود.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان شاهرود با بیان اهمیت روزه در ماه مبارک رجب افزود: امام کاظم (ع) می‏فرمایند که "رجب ماه بزرگی است که خداوند حسنات را در این ماه دو برابر و گناهان را پاک می‏کند و کسی که یک روز از رجب را روزه بگیرد، جهنم به اندازه‏ مسافت 100 سال از او دور خواهد شد و کسی که سه روز را روزه بگیرد، بهشت بر او واجب است".

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول