اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر تاکید کرد

پیش‌بینی مکانی ویژه برای دفع زباله‌های بیمارستانی

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: بیمارستان‌ها برای دفع زباله‌های خود مکانی ویژه و اختصاصی پیش‌بینی کنند.

پیش‌بینی مکانی ویژه برای دفع زباله‌های بیمارستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمدحسین جهانبخش پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه مدیریت پسماند استان بوشهر اظهار داشت: بیمارستان‌ها موظف هستند زباله‌های خود را به صورت بهداشتی دفن کنند و محیط زیست باید بر این امر نظارت ویژه داشته باشد.

وی تصریح کرد: هر زباله‌ای را می‌شود تحمل کرد اما زباله‌های بیمارستانی که عفونی و آلوده هستند باید در مناطق خاص و به شیوه‌های مناسب دفن شوند.

جهانبخش ادامه داد: عمران شهری از اولویت‌های مهم هر شهر به شمار می‌رود اما این مسئله با سلامت مردم سر و کار دارد و دفع مناسب و بهداشتی زباله‌های بیمارستانی باید با حساسیت ویژه در هر شهر مورد توجه قرار گیرد.

استاندار بوشهر یادآور شد: فرمانداران، شهرداران و مدیران محیط زیست در سطح استان بر نحوه دفع زباله‌های بیمارستانی نظارت داشته باشند.

جهانبخش با اشاره به مکان‌یابی مناسب برای سایت‌های دفع زباله گفت: در مکان‌یابی سایت‌های دفع زباله نظر شهرداران و فرمانداران لحاظ شود.

وی تصریح کرد: بیشترین مشکلات در زمینه دفع زباله در شهرها متوجه شهرداران است و کارشناسی‌هایی که در این زمینه بدون نظر شهرداران باشد رد می‌شود.

جهانبخش افزود: برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه در انجام مطالعات و مشاوره سایت‌های دفع زباله، پیش از هر اقدامی با شهرداران مشورت شود ضمن اینکه این مکان‌یابی‌ها باید توجیه اقتصادی نیز داشته باشد.

استاندار بوشهر با تاکید بر ساماندهی زباله‌های روستایی بیان کرد: ساماندهی زباله‌های روستایی را در کنار ساماندهی زباله‌های شهری ببینیم و در انجام مشاوره و مطالعات در مسیر شهرها برای روستاها نیز مکان‌های مناسب پیش‌بینی شود یا مکان‌هایی که برای دفع زباله شهری در نظر گرفته می‌شود در مناطقی قرار گرفته باشند که برای روستاها نیز قابل دسترسی باشند.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول