اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از آغاز دولت نهم محقق شد

یکپارچه‌سازی 4 هزار هکتار از اراضی خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی از یکپارچه‌سازی 4 هزار هکتار از اراضی استان از آغاز دولت نهم تاکنون خبر داد.

یکپارچه‌سازی 4 هزار هکتار از اراضی خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا هادربادی ظهر امروز در جلسه شورای موقت سیاست‌گذاری آب خراسان‌جنوبی وجود خرده‌مالکی در سیستم کشاورزی را یکی از مشکلات اساسی خراسان‌جنوبی در این بخش عنوان کرد.

وی به محدودیت‌های وجود سیستم خرده‌مالکی اشاره کرد و اظهار داشت: به دلیل وجود خرده‌مالکی امکان ارائه الگوی کشت در مزارع وجود ندارد همچنین کاهش بهره‌وری آب و خاک و افزایش پرت منابع آبی نیز از دیگر محدودیت‌های این بخش است.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سطح استان نیاز به ایجاد 16 هزار کیلومتر کانال انتقال آب است، تصریح کرد: تاکنون 2 هزار کیلومتر لوله‌گذاری انجام و 3 هزار و 500 کانال بتونی ایجاد شده است.

هادربادی گفت: برای یکپارچه‌سازی کل اراضی استان باید سالانه 2 هزار کیلومتر عملیاتی شود تا در یک برنامه پنج ساله اهداف این بخش محقق شود.

وی با بیان اینکه از آغاز دولت نهم تاکنون 4 هزار هکتار یکپارچه‌سازی اراضی در استان عملیاتی شده است، تصریح کرد: این حجم کار در پنج شرکت سهامی زراعی فعال استان محقق شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته کار یکپارچه‌سازی در 265 هکتار از اراضی استان محقق شده است، گفت: امید است اعتبارات ویژه‌ای برای تسطیع و یکپارچه‌سازی اراضی در سال 91 اختصاص پیدا کند.

هادربادی ادامه داد:‌ اجرای این کار سبب افزایش درآمد کشاورزان، افزایش راندمان کشاورزی، استفاده بهینه از منابع آب و خاک و اجرای الگوی کشت می‌شود اما بیکاری کشاورزان را در پی دارد که به دلیل اینکه نیروی کار روستاها در حال مسن‌شدن هستند به نفع روستاییان است.

وی از راه‌اندازی قریب‌الوقوع پنچ شرکت سهامی زراعی در سطح استان خبر داد و گفت: ‌به‌زودی می‌توانیم شاهد فعالیت این شرکت‌ها در ارسک، سه‌قلعه سرایان و نهبندان باشیم.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی خواستار افزایش تعاونی‌های تولیدی در سطح استان شد و افزود: فعالیت این تعاونی‌ها در استان دارای اهمیت است و باید جدی گرفته شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول