اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابرکوه:

اعتکاف آخرت‌ساز و دنیاسوز است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه فرصت معنوی اعتکاف را سازنده آخرت انسان و گذر از دنیا ذکر کرد.

اعتکاف آخرت‌ساز و دنیاسوز است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی عصر امروز قبل از پایان مراسم معنوی اعتکاف در جمع برادران معتکف در مسجد جامع ابرکوه، اظهار داشت: معتکفان که مشتاقانه میهمانی خدا را برگزیدند به میزبانی حضرت حق مباهات و با پالایش آلایش‌های اخلاقی و عملی از زندگی خود تطهیر نفس می‌کنند.

وی افزود: میهمانان درگاه الهی با اعتکاف جذب فضایل و دفع رذائل می‌کنند و با اکتساب صفای معنوی در ماه‌های معنویت بخش رجب و شعبان آماده ورود به ماه ضیافت‌الله در رمضان المبارک می‌شوند.

حسینی بهره‌گیری توشه معنوی برای آخرت را هدف نهایی از زندگی دنیا بیان کرد و گفت: اعتکاف عبادت است و عبادت پلکانی برای رسیدن به بام بلند سعادت در زندگی دنیا و آخرت است زیرا عبادت انسان را به مقام قرب می‌رساند و به خدا نزدیک می‌سازد.

وی افزود: به هر اندازه که انسان با هر عبادت و عمل خیری که در آن قصد قربة الی الله دارد، خود را به خدا مقرب و نزدیک سازد به همان میزان باید از شیطان دور شود و وسوسه‌های نفس اماره، مظاهر فریبنده دنیایی و گرایش به سوی منکرات و خلاف و گناه را از حوزه زندگی خود دور کند و این اثر برجسته و معنوی اعتکاف است.

امام جمعه ابرکوه همچنین با حضور در جمع خواهران معتکف در مسجد 14 معصوم ابرکوه با بیان فضائل ماه رجب از مردم خواست: فرصت‌های این ماه را غنیمت شمارند و به راحتی از دست ندهند.

حسینی با بیان اینکه در ماه رجب، رجبیون بر سر سفره نعمت الهی نشسته‌اند، اظهار داشت: سعادت از آن کسانی است که فرصت‌های این ماه شریف را مغنتم بشمارند و با محاسبه و مراقبت نسبت به اعمال و رفتار خود، زمینه تزکیه نفس برای ورود به ماه ضیافت الله را فراهم کنند.

وی خطاب به معتکفان افزود: یکی از راهکارهای نیل به این هدف قدسی، بزرگداشت این ایام با انجام اعتکاف رجبیه است که شما از این فرصت استفاده کردید.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شما همزمان با روزهای 13 و 14 رجب که حضرت فاطمه بنت اسد در خانه خدا و کعبه تا سه روز با مولود مسعودش میهمان خدا بود، سه روز میهمان خدا شدید.

وی افزود: حال که مورد عنایت خاص خداوند متعال قرار گرفته‌اید، باید به این مهم توجه کنید که فرصت اندوخته‌سازی معنوی برایتان فراهم شده است و باید این اندوخته را از شر شیطان و گناهان در امان دارید تا همواره خدای متعال به شما نظر عنایت داشته باشد.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول