اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بویین‌زهرا:

حضور چشمگیر جوانان در اعتکاف از برکات انقلاب است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان بویین‌زهرا گفت: حضور با شکوه و چشمگیر جوانان در مراسم اعتکاف از برکات انقلاب اسلامی ایران است.

حضور چشمگیر جوانان در اعتکاف از برکات انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌زهرا، ابوالفضل طاهر‌خانی عصر امروز با معتکفان شهرستان بویین‌زهرا دیدار کرد.

فرماندار شهرستان بویین‌زهرا در این دیدار که در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد با بیان روایات و احادیثی از پیامبر اکرم (ص) پیرامون اهمیت و نقش اعتکاف در تقویت خودسازی و معنویت در انسان‌ها اظهار کرد: معتکفان در ایام اعتکاف با راز و نیاز خالصانه در پیشگاه  مقدس الهی از خداوند متعال برای خود و دیگران طلب غفران و رحمت می‌کنند.

ابوالفضل طاهر‌خانی افزود: سه روز اعتکاف زمان بسیار ارزشمند و مغتنمی است که انسان‌ها در آن می‌توانند به کمال معنوی و سعادت جاودانه دست یافته و موجب رستگاری خویش در دنیا و آخرت شوند.

وی با بیان اینکه دست‌یابی سعادت و زندگی با ایمان از ثمرهای برپایی اعتکاف است، تصریح کرد: کسانی که با غلبه بر نفس خویش موجب خفت و خواری شیطان می‌شوند، قطعا خداوند متعال اجر و پاداش فراوانی را به آنان هدیه می‌دهد.

فرماندار شهرستان بویین‌زهرا اضافه کرد: همه معتکفان باید با شب‌زنده‌داری و انجام عبادات فردی سعی کنند تا مورد رحمت و بخشایش خداوند متعال قرار گیرند.

طاهرخانی با اشاره به لزوم برپایی محافل اعتقادی و دینی در روزهای اعتکاف در مساجد برای جوانان و نوجوانان عنوان کرد: این سه روز بهترین فرصت برای ترویج مبانی و اندیشه‌های دینی و اخلاقی در بین اقشار جوانان، دانشجویان و دانش‌آموزان است.

وی حضور چشمگیر و با نشاط نسل جوان در ایام اعتکاف را از ثمرات و برکات ویژه انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: مهمترین دستاوردی که انقلاب اسلامی با خود به همراه داشت این بود که دین و احکام و شریعت ناب اسلامی به معنای حقیقی و دقیق کلمه وارد جریان اندیشه‌های عمومی ملت شد و مردم توانستند که در پناه دین خدا به فعالیت و تلاش بپردازند.

فرماندار شهرستان بویین‌زهرا با بیان اینکه لزوم اشاعه فرهنگ دینی در جامعه موجب تقویت روحیه ایمان و خودباوری در جوانان می‌شود، تصریح کرد: وظیفه روحانیون و مبلغان امور قرآنی و فرهنگی در سطح کشور این است که با ترویج هر چه بیشتر آموزه‌ها و احکام دین مبین اسلام در راستای جلوگیری از ورود فرهنگ مخرب و ضد ارزشی غرب تلاش کرده و موجب حفظ و بقای هر‌چه بیشتر ارزش‌ها و آرمان‌های دینی در جامعه و به ویژه در بین جوانان شوند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول