اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد

استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس برای رفع موانع در توسعه بخش کشاورزی

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی بر استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای استفاده بیشتر از منابع و رفع موانع پیش‌‌روی توسعه بخش کشاورزی تاکید کرد.

استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس برای رفع موانع در توسعه بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از عجب‌شیر، احمد علیرضابیگی پیش‌ازظهر امروز در نشست مشترک ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان و کمیته اجرایی شهرستان عجب‌شیر، با تاکید بر بهره‌گیری از مشارکت مردم در توسعه بخش کشاورزی، خاطرنشان کرد: در برخی موارد نظرات مردم برای درک بهتر آنها از مشکلات و موانع موجود، راهگشاتر از نظرات کارشناسان است و لذا باید از قابلیت‌های مردمی در این زمینه به‌طور شایسته استفاده شود.

بیگی با تاکید بر مدیریت مناسب منابع طبیعی و خدادادی افزود: اجرای پروژه‌های ذخیره‌سازی و مهار آب در استان در کنار تزریق تسهیلات مناسب از سوی دولت نیازمند یک مدیریت ویژه و همکاری همه بخش‌ها اعم از بخش دولتی و خصوصی است.

 

                                                 

وی بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها و اختیارات ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان تاکید کرد و گفت: همه اعضای ستاد در این زمینه مسئول هستند و منطقی نیست که بدون توجه به وظایف تعیین شده هر کس به دنبال سود و منفعت خود باشد.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین با تاکید بر برنامه‌ریزی مناسب برای اجرای طرح‌های توسعه کشاورزی در استان و شهرستان عجب‌شیر افزود: از رهگذر توسعه بخش کشاورزی باید تعداد مشخصی شغل جدید ایجاد شود و در این راستا لازم است جهاد کشاورزی استان آمادگی کافی برای واگذاری اراضی قابل کشت به افراد جویای شغل را داشته باشد.

                                              

بیگی تصریح کرد: کارگروه کشاورزی شهرستان‌ها نحوه هزینه منابع و تسهیلات اختصاص‌یافته به بخش کشاورزی را بر اساس طرح‌های پیشنهادی مدیریت می‌کنند.

وی تشکیل جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان در شهرستان‌ها را نشان‌دهنده تمرکز دولت برای مدیریت بهتر منابع خدادادی برای گشایش در زندگی مردم دانست.

استاندار همچنین بر استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای استفاده بیشتر از منابع و رفع موانع پیش‌روی توسعه بخش کشاورزی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه مدیریت تولید در بخش کشاورزی نباید تنها به افزایش محصولات تولیدی معطوف شود، گفت: در این زمینه باید به نیاز بازار مصرف نیز توجه شود.

بیگی با اشاره به مشکلات دامداران شهرستان عجب‌شیر از معاونت برنامه‌ریزی استانداری خواست ضمن تجزیه و تحلیل این مشکلات که عمدتا مربوط به قیمت‌گذاری محصولات دامی است، موضوع را به سطوح بالاتر مدیریتی منعکس کند.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول