اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تحصیلی آینده

مراکز اختلالات یادگیری خراسان‌جنوبی پذیرای 2 هزار دانش‌آموز است

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌جنوبی گفت: مراکز آموزشی و مراکز اختلالات یادگیری استان پذیرای 2 هزار و 100 دانش‌آموز در سال تحصیلی آینده هستند.

مراکز اختلالات یادگیری خراسان‌جنوبی پذیرای 2 هزار دانش‌آموز است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین هاونگی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال تحصیلی گذشته نیز 2 هزار و 64 دانش‌آموز زیر پوشش آموزش و پرورش استثنایی استان بوده‌اند.

وی با اشاره به اجرای طرح 3-3-6 از سال تحصیلی آینده گفت: در اجرای این طرح 96 دانش‌آموز در غالب 16 کلاس پایه ششم مستقل و 27 دانش‌آموز در 15 کلاس چند پایه تحصیل می‌کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌جنوبی از افزوده شدن 16 کلاس جدید به پایه ششم مراکز آموزشی استثنایی استان در سال تحصیلی آینده خبر داد.

هاونگی از سنجش 12 هزار نوآموز در طرح سنجش سلامت نوآموزان این استان برای سال تحصیلی آینده خبر داد و افزود: این طرح با هدف جای‌دهی مناسب آموزشی و بررسی وضعیت جسمانی نوآموزان، جلوگیری از افت تحصیلی، شناسایی اختلالات احتمالی نوآموزان و مداخله برای درمان اجرا شده است.

وی زمان آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان را از 16 اردیبهشت‌ماه گذشته عنوان کرد و یادآور شد: این طرح تا اوایل شهریور‌ماه سال جاری ادامه پیدا می‌کند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌جنوبی تعداد پایگاه‌های تعیین شده برای این طرح را 12 پایگاه در سطح استان عنوان کرد.

هاونگی تصریح کرد: از این تعداد دو پایگاه در بیرجند، دو پایگاه در قاینات و هشت پایگاه دیگر برای سایر شهرستان‌ها پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در مناطق روستایی و عشایری استان نیز پایگاه‌های سیار در نظر گرفته شده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌جنوبی با اشاره به مبلغ دریافتی از خانواده‌ها در این طرح گفت: در این طرح به طور کامل 65 هزار ریال و با تخفیف 62 هزار ریال از خانواده‌ها دریافت می‌شود.

هاونگی ادامه داد: در این راستا برای دانش‌آموزان دارای مشکلات اقتصادی از جمله مناطق روستایی و عشایری اجرای این طرح به صورت رایگان پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول