اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

12 درصد تولیدات کشاورزی کشور از مازندران است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، گفت: بیش از 12 درصد تولیدات بخش کشاورزی کشورمان در مازندران به دست می‌آید.

12 درصد تولیدات کشاورزی کشور از مازندران است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر محمدرضا اسفندیاری بعدازظهر امروز در همایش فرهنگ و مدیریت جهادی شهرستان‌های بهشهر، نکا و گلوگاه که به میزبانی گلوگاه برگزار شد، با اشاره به نفس کار جهاد کشاورزی، گفت: این نهاد مقدس برخواسته از نیاز و تمنای آن روز جامعه بود که یک عده افراد خودجوش وارد کار شده و در همه عرصه‌های سازندگی حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه شروع کار این افراد با تولیدات کشاورزی همراه بود و به‌صورت جهادی انجام می‌شد، اظهار داشت: مدیریت جهادی، مدیریتی پویا، شجاع، خلاق، تحول‌گرا و ریسک‌پذیر است و هر کسی در هر جایگاهی که باشد خواه صنعت، کشاورزی، دانشگاه و سایر نهادها می‌تواند دارای چنین فرهنگی باشد.

اسفندیاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مازندران تنها یک درصد از خاک ایران را شامل می‌شود، اذعان داشت: 12 درصد تولیدات بخش کشاورزی و دامداری کشورمان از این استان است.

وی افزود: در تولید 14 محصول ممتاز از جمله برنج، مرکبات، دانه‌های روغنی، کیوی و جوجه یکروزه رتبه نخست کشور را داریم.

معاون توسعه مدیریت جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه با همکاری مراکز تحقیقاتی و اصلاح رقم‌های محصولاتی با کیفیت و بهره‌وری بالا، در سال‌های گذشته تحول خوبی در بخش کشاورزی به وجود آمد، خاطرنشان کرد: در حالیکه بالاترین برداشت برنج حدود سه تا چهار تن در هکتار بود این رقم به 12 تن در هکتار رسید و در حالیکه حداکثر برداشت گندم در هکتار، 4 تن بود، این میزان به حدود 9 تن رسید و در بخش مرکبات هم برداشت 100 تن در هکتار را داریم.

اسفندیاری از راه‌های نرفته بسیاری گفت که نیازمند مدیریت جهادی است و خاطرنشان کرد: وقتی یک کشاورز می‌تواند با مدیریت صحیح منابع به سطح تولیدات بالا برسد چرا سایر کشاورزان تلاش نکنند که خود را به این سطح برسانند.

وی در پایان سخنان خود، گفت: با بکارگیری فرهنگ و مدیریت جهادی می‌توانیم آنچه را که شایسته مردم مازندران است انجام دهیم و به طور یقین مردم ما خاطرات و خدمات جهاد کشاورزی را از یاد نخواهند برد.

انتهای پیام/ع10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول