اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

هزینه 700 میلیونی واکسن حیوان‌گزیدگی در مازندران

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران هزینه واکسیناسیون و سرم‌تراپی حیوان‌گزیدگی را سالانه 700 میلیون تومان در مازندران اعلام کرد.

هزینه 700 میلیونی واکسن حیوان‌گزیدگی در مازندران

محمدرضا میرزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: یک مورد حیوان گزیدگی در روستای آقامشهد ساری اتفاق افتاده بود که هفت انسان و هشت سگ مورد گزش یک سگ قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه این سگ احتمالا توسط حیوانات وحشی آن منطقه مورد گزش قرار گرفته و با وارد شدن به روستا هفت انسان و هشت سگ را مورد گزش قرار داد، افزود:‌ چون گزش به گونه‌ای بود که احساس می‌شد سگ هار باشد حیوان را کشته و سرش را به انستیتو پاستور فرستادیم که نمونه هاری مثبت بود و بلافاصله اقدامات را در چند روستای اطراف اجرا کردیم.

میرزایی با اشاره به اینکه بحث اول واکسیناسیون بود، تصریح کرد: مورد بعدی نگهداری از آن هشت سگ بود که مورد گزش قرار گرفته بودند و در نهایت باید آموزش‌هایی به مردم ارائه می‌شد که ممکن بود مورد گزش قرار گرفته و به ما مراجعه نکردند.

 

*وقوع 5 هزار حیوان‌گزیدگی در سال در مازندران

 

وی با بیان اینکه دامپزشکی هم برای قلاده‌گذاری مراجعه‌ها را به منطقه افزایش داد، متذکر شد:‌ مسئله خاصی در این جریان نداشتیم و آن هفت انسان بهبود یافته و هشت سگ هم معدوم شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ‌اما کاری که اکنون مهم است این است که در آستانه فصل تابستان، کارگروه‌های امنیت و سلامت غذایی در همه شهرستان‌ها بحث اتلاف سگ‌های ولگرد را در دستور کار نخست قرار دهند که در این قضیه نیاز است کار جدی در استان اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به وقوع 5 هزار حیوان‌گزیدگی در سال در مازندران، بیان داشت:‌ هزینه واکسیناسیون و سرم‌تراپی این میزان حیوان‌گزیدگی در سال برابر با 700 میلیون تومان است.

میرزایی یادآور شد: اگر بتوانیم سگ‌های ولگرد را معدوم و از طرفی سگ‌های خانگی را شناسنامه‌دار کنیم، موارد گزش کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به افزایش مراجعه به روستاها در فصل تابستان، اظهار داشت: خانواده‌ها مراقبت کنند که فرزندان آنها به آزار و اذیت حیوان به ویژه سگ و گربه نپردازند که منجر به حیوان‌گزیدگی نشود.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول