اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی کشور تثبیت می‌شود

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ظرفیت‌ها و عقبه خوشنویسی قزوین از تثبیت نام قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی کشور خبر داد.

قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی کشور تثبیت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین سیدمحمد حسینی ظهر امروز در اختتامیه دومین دو سالانه بین‌المللی خوشنویسی کشور در سالن اجتماعات در مرکز تربیت معلم قزوین اظهار داشت: خوشنویسی مانند طاووسی است که از آن با عنوان عروس هنرهای اسلامی یاد می‌کنند که دیگر هنرها را نیز اعتلا می‌بخشد.

وی افزود: ماهیت چنین هنر عظیمی با نام ایرانی‌ها گره خورده و خوشنویسی را در همه جای دنیا با نام اسلام و ایران می‌شناسند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر گسترش آثار خوشنویسی کشور عنوان کرد: هنر خوشنویسی باید به سمت بین‌المللی بودن، حرکت کند و این مهم با همکاری و انسجام همه مسئولان و هنرمندان خوشنویس کشور تحقق می‌یابد.

حسینی با تقدیر از مسئولان برگزاری دومین دو سالانه بین‌المللی خوشنویسی کشور تاکید کرد: قزوین از دیرباز به عنوان پایتخت خوشنویسی کشور مطرح بوده و این مهم باید تثبیت شود که در شورای عالی فرهنگی کشور نیز این مهم را دنبال می‌کنیم تا رسما این اتفاق مهم تثبیت شود.

وی ادامه داد: نباید این نامگذاری‌ها تشریفاتی باشد و تنها در کنج تحریم‌ها بماند بلکه باید با زمینه‌سازی لازم این نامگذاری به صورت همه جانبه و اساسی صورت بگیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: فعالیت‌های هنری و فرهنگی مطلوبی در سال‌های اخیر در معرفی هنر و هنرمندان کشورمان صورت گرفته است که باید گسترش و تقویت شود.

حسینی خاطرنشان کرد: به جای مطالعه کتاب‌های نازل و پوچ غربی باید از شخصیت‌های عظیم و برجسته میهن خودمان استفاده کنیم که از این دست در سال‌های اخیر نیز به وفور یافت می‌شود.

وی با اشاره به رحلت آیت‌الله آیت اللهی امام جمعه لار عنوان کرد: این عالم بزرگوار و فقید توجه ویژه‌ای به هنر داشتند که این مهم توجه عالمان و بزرگان دین به هنر را می‌رساند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: خوشنویسان در جشنواره‌های مختلف ملی از جشنواره خلیج فارس گرفته تا دو سالانه قزوین بسیار فعال هستند که جای تقدیر دارد ولی این مهم و فعالیت باید در عرصه بین‌المللی نیز برجسته و چشمگیر باشد.

حسینی ادامه داد: وزارت ارشاد این آمادگی را دارد تا میزبانی جشنواره‌های ملی و بین‌المللی را به شهرهای تاریخی کشور از جمله قزوین، تبریز، اصفهان و ... بدهد و این مهم نیز در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه خوشنویسی مورد تاکید و تایید اسلام است، عنوان کرد: امروز دست نوشته‌ها و کتابت‌های فراوانی از قرآن کریم منصوب به ائمه اطهار در موزه‌های مختلف یافت می‌شود که این مهم اهتمام ائمه به کتابت و خوشنویسی را می‌رساند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: خط زیبا جاذبه خاص دارد و از آنجا که خوشنویسی جزو هنرهای اصیل و ماندگار است، می‌تواند با این جذابیت زمینه جذب به اسلام را فراهم آورد.

حسینی با اشاره به صوت زیبای مرحوم موذن زاده اردبیلی تاکید کرد: خط زیبا نیز که از ایمان سرچشمه بگیرد، نافذ است و توفیق الهی می‌تواند این نفوذ را ماندگار کند.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول