اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای شهر ساری:

موضوع استیضاح شهردار ساری مطرح نیست/ فعلا در مرحله سئوالیم

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای شهر ساری گفت: پنج نفر از اعضای شورای شهر ساری موافق سئوال از شهردار و دو نفر مخالف طرح سئوال هستند.

موضوع استیضاح شهردار ساری مطرح نیست/ فعلا در مرحله سئوالیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، جمال باقری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوع استیضاح  شهردار مطرح نیست بلکه فعلا در مرحله سئوال است.

وی با بیان اینکه 15 سئوال از سوی پنج عضو شورا به شهردار ابلاغ شده که شهردار باید به این سؤالات پاسخ دهد، افزود: این سؤال‌ها مبنی بر تخلف شهرداری نیست و بیشتر جنبه زیر سئوال بردن اقدامات شهرداری است.

سخنگوی شورای شهر ساری با اشاره به اینکه یکی از سئوالات مطرح شده این است که چرا شهرداری معاونت فرهنگی نداشته است، ادامه داد:‌ این سئوال در حالی پرسیده شده که وزارت کشور بر اساس رتبه شهرداری ساری، حکم ایجاد اداره فرهنگی را ابلاغ کرده است.

وی با بیان اینکه ادغام نشدن سازمان‌های حمل و نقل و ترافیک، تاکسیرانی و اتوبوسرانی از دیگر سؤالات اعضای شورای شهر ساری است، متذکر شد:‌ این موضوع هم از حیطه وظایف شهرداری ساری خارج است و وزارت کشور باید برای آن تصمیم‌گیری کند.

 

* برخی شیوه نگارش استیضاح را هم نمی‌دانند

باقری با اشاره به اینکه پرسیدن سئوال، حق هر یک از اعضای شورا است، تصریح کرد: نمی‌دانم چرا هر زمان بحث سئوال از شهردار مطرح است، عده‌ای فضا را به سمت استیضاح سوق می‌دهند در حالی که حتی املای این واژه را هم نمی‌توانند به درستی درج کنند.

وی با بیان اینکه عملکرد شهردار در برخی حوزه‌ها به ویژه در حوزه عمرانی مثبت است، گفت: شهردار در راستای مصوبات شورا اقداماتی انجام داده که پیش از این اتفاق نیفتاده بود و به عنوان مردمی که در این شهر زندگی می‌کنیم شاهد این اقدامات هستیم.

* ارزیابی عملکرد شهردار و شهرداری باید حوزه به حوزه صورت گیرد

این عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه اقدامات شهرداری در برخی حوزه‌ها کمرنگ بوده، اما اینگونه نیست که اصلا اقدامی صورت نگرفته باشد، خاطرنشان کرد: به عقیده من ارزیابی عملکرد شهردار و شهرداری باید حوزه به حوزه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ایجاد اداره فرهنگی از اقدامات مثبت شهرداری در حوزه فرهنگی بوده و می‌توان ابراز امیدواری کرد که در بلندمدت، اقدامات گسترده‌تری از سوی این اداره انجام شود، اذعان داشت: سازمان پارک‌ها و فضای سبز در این دوره شکل گرفته و فعالیت می‌کند، اما شاید هنوز به نقطه ایده‌آل نرسیده باشد.

باقری با اشاره به اینکه ایجاد چند پارک در ساری را می‌توان از اقدامات این سازمان دانست، اضافه کرد:‌ ساختمان شهرداری هم از پروژه‌هایی بود که 11 سال طول کشید و در نهایت شهردار فعلی توانست آن را به بهره‌برداری برساند.

وی متذکر شد:‌ ترمینال بلاتکلیف ساری در این دوره سامان گرفت و تبدیل شهرداری به سه منطقه و تاسیس سازمان‌های مورد نیاز امروز جامعه از جمله سازمان فناوری اطلاعات از اقدامات این دو است.

* اقدامات شهرداری با مصوبات شورا بوده است

این عضو شورای شهر ساری ادامه داد:‌ تمامی اقدامات صورت گرفته با همراهی و مصوبات شورا و پیگیری شهردار و شهرداری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بین شورا و شهرداری در چند سال اخیر هماهنگی و تعامل بود و ثابت کردیم که با هماهنگی می‌توان میزان درآمد شهرداری را متفاوت‌تر از گذشته افزایش داد، گفت: عقیده‌ام بر این است که این اواخر هماهنگی شورا و شهرداری ضعیف شده که این موضوع از طریق شورا و شهرداری به مدیریت شهری آسیب می‌رساند.

* نداشتن هماهنگی، مهم‌ترین مشکل امروز است

باقری مهم‌ترین مشکل را نداشتن هماهنگی بین اعضای شورا و در نتیجه با شهرداری دانست و افزود:‌ همواره در جلسات شورا، شعار ما این بوده که اعضای شورا هفت نفر نیستند بلکه شهردار را هم از خودمان دانسته و عنوان می‌کردیم که هشت نفر هستیم، اما اینک چه شده که شورا پس از اتمام زمان اصلی چهار سال و در وقت‌های اضافه عمر شورا، این چنین تصمیماتی می‌گیرد از سئوال‌هایی است که نیات سئوال‌کنندگان باید پاسخ دهد و تصورم بر این است که گویا در وقت اضافه از نفس افتاده‌ایم.

وی با بیان اینکه شورا در هر یک از اقدامات شهرداری، نقش محوری و اصلی دارد، یادآور شد:‌ هر یک از اتفاقی که در شهرداری رخ داده، متاثر از مصوبات شورای شهر است و اگر سؤالی از شهردار مطرح است باید از این جهت باشد که شورا چه مصوباتی به شهرداری ارائه کرده و شهرداری بر چه اساسی اجرایی نکرده است.

باقری با اشاره به اینکه شهرداری در راستای مصوبات شورا حرکت کرده، ادامه داد: برخی اقدامات شهرداری کمرنگ بوده که علت آن را باید در مشکلات اعتباری و مالی جست‌و جو کرد.

* علت واقعی طرح سئوال برای من هم مشخص نیست

وی با بیان اینکه در بسیاری موارد، شورا خط و ربط شهرداری را مشخص می‌کند، خاطرنشان کرد: شهرداری به صورت سالانه برنامه خود را اعلام می‌کند و اعضای شورا می‌توانند در آن مقطع نقطه نظرات خود را اعمال کنند.

این مسئول بیان داشت: ‌اگر در راستای برنامه‌های شهرداری نقطه نظراتی داشتیم باید در آن بخش‌ها به صورت سالانه اعمال می‌کردیم.

وی متذکر شد: تصورم متفاوت از این است که طرح سئوال صرفا برای اجرایی نشدن برخی پروژه‌ها توسط شهرداری باشد و این موضوع در ذهن نمی‌گنجد.

سخنگوی شورای شهر ساری با بیان اینکه برای من هم علت واقعی طرح سئوال از شهردار مشخص نیست، اذعان داشت:‌ با وجود اینکه معتقدم سؤال پرسیدن حق قانونی اعضای شورا است، اما سئوالاتی که مطرح شده، مبنی بر تخطی شهردار از مصوبات شورا نیست.

به گزارش فارس، پنج عضو از هفت عضو شورا شهر ساری موافق سئوال از شهردار هستند.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول