اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان:

صنایع دستی پیش‌گام‌تر از صنایع اولویت توسعه استان اصفهان باشد

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه محور توسعه استان اصفهان بخش صنعت نیست، گفت: صنایع دستی باید پیش‌گام‌تر از صنایع اولویت توسعه استان اصفهان باشد.

صنایع دستی پیش‌گام‌تر از صنایع اولویت توسعه استان اصفهان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احمد ادیب ظهر امروز با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با بیان اینکه اصفهان پرافتخارترین استان در اخذ نشان‌های ملی و بین‌المللی صنایع دستی است، اظهار داشت: این استان با اخذ 54 نشان بین‌المللی و 57 نشان ملی در زمینه صنایع دستی پرافتخارترین استان ایران است.

وی با اشاره به اینکه محور توسعه استان بخش صنعت نیست، تصریح کرد: صنایع دستی یکی از مزیت‌های استان اصفهان است، بنابراین نباید به صنایع دستی نگاه هنری و تفننی داشت و لازم است مسئولان کشوری و استانی به صنایع دستی کشور نگاه اقتصادی داشته باشند.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان با تاکید بر اینکه اصفهان در زمینه صنایع دستی بی‌نظیر است و رقیبی ندارد، گفت: 50 درصد از صنایع دستی کشور در شهر اصفهان و 70 درصد در استان اصفهان تولید می‌شود که همین امر لزوم توجه بیش از پیش مدیران این عرصه را در بالادست می‌طلبد.

وی افزود: 57 اثر صنایع دستی استان اصفهان دارای اصالت ملی و دو اثر این استان نیز در فهرست ملی ثبت شده است.

ادیب بیان داشت: 21 پرونده دیگر در نوبت ثبت ملی و جهانی قرار داد.

وی با اشاره به اینکه همکاری شهرداری و شورای شهر اصفهان می‌تواند 50 درصد از مشکلات این حوزه را مرتفع کند، گفت: شهرداری در نصب المان‌های صنایع دستی در میادین اصفهان به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان ابتکار عمل به خرج داد و پیشنهاد می‌شود، این المان‌ها در خیابان‌های تازه تاسیس این شهر نیز نصب شود.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به ایجاد شهرک صنایع دستی در شهر اصفهان بیان داشت: در استان اصفهان 12 هزار کارگاه صنایع دستی وجود دارد اما برخی از افراد معتقدند که کارگاه‌های صنایع دستی از شهر باید خارج شوند که این سبب فراموشی این صنعت می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات صنایع دستی ادامه داد: عرضه و جذب مشتری مهم‌ترین مشکل صنایع دستی استان است بنابراین می‌توان با برپایی بازارچه‌های موقت صنایع دستی شهر اصفهان در کنار پارک ناژوان و کوه صفّه و ایجاد موزه صنایع دستی در این شهر در کوتاه‌ترین زمان ممکن این اقدام را اجرایی کرد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول