اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اصفهان:

صنایع دستی از اقدامات جزیره‌ای رنج می‌برد

خبرگزاری فارس: شهردار اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر طرح جامعی برای حمایت از صنایع‌ دستی نداریم، گفت: صنایع دستی از اقدامات جزیره‌ای و منفک رنج می‌برد.

صنایع دستی از اقدامات جزیره‌ای رنج می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدمرتضی سقائیان نژاد ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نام‌گذاری یک روز در سطح بین‌الملل به نام صنایع دستی نشان از اهمیت موضوع دارد، بنابراین باید نقاط مثبت، برجسته و چالش‌های این صنعت شناسایی و بررسی شود، تاکید کرد: اگر حمایت از صنایع دستی به صورت متمرکز صورت گیرد و دولت برای این قشر یارانه اختصاص دهد، می‌توان این صنعت را به مرحله رشد رساند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر طرح جامعی برای حمایت از صنایع دستی نداریم، تصریح کرد: اقداماتی که هم‌اکنون برای رونق صنایع دستی انجام می‌شود به صورت جزیره‌ای و منفک است.

شهردار اصفهان ادامه داد: اگر حمایت از صنایع دستی به صورت متمرکز صورت گیرد و دولت برای این قشر یارانه اختصاص دهد، می‌توان این صنعت را به مرحله رشد رساند.

وی تاکید کرد: باید طرح جامع و یک فرآیند کلی برای صنایع دستی تهیه و تدوین شود.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر حمایت دولت و تصویب قوانینی در مورد حمایت از صنایع ‌دستی، اظهار داشت: در صورتی که قوانین بالادستی جامع نباشد، شورای شهر اصفهان نمی‌تواند اقدامی اساسی انجام دهد.

وی با بیان اینکه صنایع دستی تنها متعلق به اصفهان نیست، گفت: اصفهان در این حوزه هم‌چون بسیاری از حوزه‌های دیگر دچار بی‌مهری شده است.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه باید صنایع دستی تجاری‌سازی شود تا جای خود را در دنیا به دست آورد و بتواند با کالاهای دیگر رقابت کند، گفت: معتقدیم هویت ما صنایع دستی ما است، بنابراین باید مشکل را ریشه‌ای حل کرد و طرح جامعی در این راستا تهیه کرد.

وی با تاکید بر اینکه برای رونق صنایع دستی باید زنجیره‌ای از تمامی ارگان‌ها شکل گیرد، ادامه داد: صنایع دستی یک صنعت پاک است بنابراین با توجه به آلودگی شهر اصفهان باید محور برنامه‌ها قرار گیرد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اقدامات شهرداری اصفهان در راستای حمایت از صنایع‌ دستی، اضافه کرد: اتاق اصفهان در شهرهای بارسلونا، فرایبورگ و کوالالامپور به منظور نمایش صنایع دستی اصفهان تشکیل شده است. 

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول