اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قیمت نان در گرگان 350 تومان شد

خبرگزاری فارس: قیمت نان در شهرستان گرگان از فردا به قیمت 350 تومان عرضه خواهد شد که این افزایش قیمت با افزایش وزن نان نیز همراه خواهد بود.

قیمت نان در گرگان 350 تومان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، بر اساس مصوبه دولت، قیمت گندم از 360 به 460 تومان افزایش پیدا کرد که این میزان، رشد 29 درصدی را نشان می‎دهد و این امر سبب شد تا قیمت نان نیز همانند برخی استان‎ها در گرگان نیز رشد صعودی پیدا کند.

بیش از 15 استان کشور مصوبه افزایش قیمت نان را اِعمال و قیمت‎های جدید را به نانوائی‎ها ابلاغ کرده‎اند و این در حالی است که نرخ جدید قیمت نان در گرگان از فردا به طور رسمی عملیاتی می‎شود.

با تصمیم بر گرانی نان که به عنوان اصلی‎ترین قوت مردم در سبد مصرفی خانوارها قرار دارد ممکن است بیشترین آسیب متوجه قشر ضعیف جامعه شود اما اگر همانند مرحله اول هدفمندی یارانه‎ها، یارانه نقدی نان به حساب مردم واریز می‎شد آن وقت شاهد سنگینی گرانی بر قشر خاصی از جامعه نبودیم.

اما در این میان برخی خبازان سودجو، زودتر از موعد مقرر اقدام به فروش نان به نرخ جدید کرده‎اند در حالی که این افزایش قرار است از فردا اجرا شود، سوالی که در ذهن مطرح می‎شود این است که فرمانداری گرگان چه برنامه‎ای را در این زمینه اتخاذ خواهد کرد؟

برخی دیگر از خبازان شهر گرگان نیز به علت اینکه موجودی آرد خود را حفظ کنند تصمیم بر آن گرفتند که سهمیه روزانه خود را پخت نکرده و از فردا با سودی بیشتر آن را به فروش برسانند که لازم است در این خصوص از سوی مقامات استان، تصمیمات جدی گرفته شود تا دیگر شاهد چنین برنامه‎هایی در سطح استان و شهرستان گرگان نباشیم.

همانگونه که قیمت نان افزایش می‎یابد مردم نیز انتظار دارند تا بر کیفیت آن افزوده شود چرا که حق مردم این است تا در قبال پولی که می‎پردازند از نان کیفی برخوردار باشند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول