اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی:

گسترش مواد مخدر در مناطق مرزی از نقشه های دشمنان است

خبرگزاری فارس: جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی گفت:گسترش مواد مخدر در مناطق مرزی از نقشه‌های دشمنان است.

گسترش مواد مخدر در مناطق مرزی از نقشه های دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا یزدان‌پناه ظهر امروز در نشست با شماری از علمای اهل سنت اظهار کرد: طی نخستین همایش روش‌های نوین پیشگیری از اعتیاد، علمای اهل سنت به صراحت نسبت به حرام‌بودن هر گونه حمل، فروش و مصرف مواد مخدر نظر خود را ارائه کردند.

وی همچنین صدور میثاق‌نامه پایانی همایش روش‌های نوین پیشگیری از اعتیاد توسط روحانیون و معتمدان منطقه راز و جرگلان را برشمرد و افزود: در این میثاق نامه روحانیون اهل تسنن این خطه نسبت به داشتن جامعه‌ای سالم و عاری از اعتیاد و تلاش برای تأمین جامعه‌ای سالم و با نشاط تاکید داشته و حفظ سرمایه انسانی را به عنوان مهم‌ترین عامل توسعه کشور ضروری عنوان کردند.

یزدان‌پناه با بیان اینکه در این میثاق‌نامه بر الهام از احادیث و روایات در جهت سالم‌سازی جامعه از انواع مواد مخدر تصریح شده است، گفت: بر همین اساس روحانیون و معتمدان اهل تسنن راز و جرگلان ضمن توجه قراردادن آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد به دانش‌آموزان و جوانان، بر گسترش فرهنگ اسلامی و دینی که بر حرام‌بودن استعمال هرگونه مواد که سبب آسیب رساندن به جسم و روح شده، تاکید کردند.

وی همچنین با اشاره به اینکه بر اساس این میثاق‌نامه صادر شده اعتیاد در خانواده‌ها به عنوان مهم‌ترین عامل کندشدن پیشرفت و ترقی اجتماعی عنوان شده، تصریح کرد: از این رو روحانیون اهل تسنن نقش به‌سزایی را در کاهش و رفع مشکلات اجتماعی این مناطق به‌ویژه در حوزه اعتیاد بر عهده دارند.

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی با بیان اینکه گسترش مصرف مواد مخدر از نقشه‌های شوم دشمنان برای به مسلخ کشیدن جوانان به‌ویژه در مناطق مرزی است، بر مشارکت فعالانه روحانیون و معتمدان اهل تسنن منطقه مرزی راز و جرگلان برای کاهش و ریشه‌کنی مصرف مواد مخدر در این مناطق تاکید کرد.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول